به گزارش پارس به نقل از  مهدی چمران در گفت‌و با تسنیم، اظهارکرد: مجموعه مدیریت شهری درباره نیازمندی‌های شهرها مشکلات زیادی دارند که بخش زیادی از این نیازمندی‌های شهری باید از طریق تعامل با دولت‌ها حل شود.

وی افزود: به‌ طور کلی هنوز دولت‌ها آن‌گونه که می‌بایست بحث شوراها را نتوانستند هضم کنند؛ البته منظورم بدنه دولت است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نحوه همکاری دولت یازدهم با شورای عالی استان‌ها و شوراهای اسلامی شهرها تصریح کرد: رئیس‌جمهوری و کابینه دولت یازدهم، تا به حال در بحث‌ها و سخنان آنها در نشست‌ها، همه گونه قول همکاری را داده‌اند؛ اما باید دید که این مهم به چه میزان عملیاتی می‌شود.

چمران عنوان کرد: وقتی‌که این موضوع(تعامل و کمک به شوراهای اسلامی شهرها) به پایین‌تر منتقل می‌شود؛ به آن شفافیت و صراحت نیست که عملیاتی شود.

وی بیان کرد: به همین سبب، شهرداری‌ها و شوراها رنج زیادی می‌کشند و هنوز کار آن‌ها روان نشده است تا به‌عنوان نمایندگان مردم بتوانند کار خود را به‌ویژه در موضوع درآمدهای شهرداری‌ها انجام دهند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه شهرداری‌های کشور از نظر درآمدی،‌ شرایط خوبی ندارند خاطرنشان کرد: ولی با این اوصاف، وضع شهرهای ما بسیار بهتر از زمانی است که شهرداران انتصابی و باری بر دوش وزارت کشور بودند.

چمران با اشاره به نقش بزرگ شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در سازندگی و بالندگی ایران اسلامی اظهار کرد: به‌طور کلی شوراها و شهرداری‌هایی که براساس انتخاب شوراها هستند تحولی را در کشور به وجود آوردند که ما در همه شهرها شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه اما در همه روستاها این‌چنین تحولی نبوده و روستاها بسیاری از روستاها این تحول را از نظر آبادانی روستاها داشتند، ابراز امیدواری کرد تا مردم کشور، در روستاها نیز شاهد آن باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اما باید توجه داشت که مسائل روستایی یک زمینه‌ها و مقدمات دیگری برای آبادانی دارد که مهم‌ترین آن بحث اشتغال و درآمد برای روستاها است که این مشکل در روستاها باید حل شود.

چمران تصریح کرد: من همواره گفتم که آبادانی شهرها از روستاها می‌گذرد و اگر روستاها ما آباد نباشند شهرهای ما نمی‌توانند آباد باشند.