پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران  گفت: اگر اختیار انتخاب شهردار را از شوراهای شهر بگیرند عملا این شوراها  نقشی نمی توانند داشته باشند و نقشی عبث و بیهوده خواهند داشت.

عبدالمقیم ناصحی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: لایحه ای که دولت مطرح کرده که شهردار به صورت مستقيم انتخاب شود به نظر می رسد که این لایحه خیلی حساب شده و كارشناسي نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر تهران افزود: پیرامون ابعاد و جوانب لایحه انتخاب شهردار توسط مردم  بر اساس مقررات، ضوابط  نظام و کشور به درستی مطالعه نشده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی چند اصل مربوط به شورا ها است که باید این شورا ها شکل بگیرد اظهار داشت: وظایف شوراها هم در قانون ذکر شده که از جمله این وظایف انتخاب شهردار است.

وی بیان کرد: در گذشته یک زمانی شهردار  توسط وزیر کشور انتخاب می شد که قانون آمد و گفت این درست نیست و باید توسط شورای شهر انتخاب شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بر اساس قانون شهردار توسط شورای شهرها انتخاب می شود و در مراکز استان ها باید به تایید وزارت کشور برسد و  این تایید دولت نسبت به شهر های بزگ این موضوع را تامین می کند.

 رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی عنوان کرد: اینکه مجدد بیایم ساز و کار جدیدی راه بیاندازیم به نظر می رسد خیلی با ضوابط و مقررات ساز و کاری ندارد مگر اینکه برخی تفکر خاصی دارند که به دنبال این مسائل هستند.

ناصحی تصریح کرد: اگر شهردار را مردم انتخاب کنند ممکن است مسیری انتخاب کند که خلاف راه و برنامه شورای شهر و همین طور بودجه های مصوب شورای شهر باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر اختیار انتخاب شهردار را از شوراهای شهر بگیرند عملا این شوراها  نقشی نمی توانند داشته باشند و نقشی عبث و بیهوده خواهند داشت.