آن گونه که مستندات ثبت شده در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران نشان می‌دهد، قرار است بیش از ۱۳۰ هکتار از زمین پروژه بوستان ولایت به ساخت‌وساز مسکونی و خدمات جانبی اختصاص داده شده و حدود ۵۳ هزار تن در آن سکونت کنند؛ طرحی بر خلاف سخنان صریح رهبر انقلاب و طراحی اولیه پروژه!

محسن سرخو در خصوص ساخت وسازهای غیرمجاز اطرف بوستان ولایت اظهار داشت:باید ازهرگونه ساخت و ساز غیرقانونی جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود:هرگونه ساخت وسازی که در محدوده طرح تفضیلی نباشد بایستی از ساخت آن جلوگیری کرد.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران مجوز این ساخت وسازها را صادر کرده است پاسخ داد:چنانچه در طرح تفضیلی آمده باشد که مردم می توانند در آن منطقه ساخت و ساز انجام دهند،به لحاظ قانونی مشکلی وجود ندارد.

سرخو در ادامه تصریح داشت:در دوره چهارم شورای شهر تهران سعی خواهد شد از ساخت وسازهای غیرمجاز جلوگیری شود وساخت وسازها بر اساس طرح تفضیلی جامع قرار گیرد.

از ساخت وسازهای غیرمجاز اطراف بوستان ولایت جلوگیری می شود

رضا تقی پور در خصوص ساخت و ساز های اطراف بوستان ولایت اظهار کرد: ساخت و اسزهای صورت گرفته در اطراف بوستان ها باید از طرح جامع تفصیلی تهران تبعیت کند در غیر این صورت خلاف قانون است.

وی افزود: در خصوص بوستان ولایت پیگیری لازم را انجام می دهیم اگر ساخت و سازها شامل طرح تفصیلی جامع شهر تهران نباشد مطمئنا شورای شهر با شهرداری برخورد خواهد کرد.

گفتنی است چندی است شهرداری در اطراف بوستان ولایت ساخت  و سازهایی را در دستور کار قرار داده است که عده ای از ساکنان اطراف بوستان را با مشکل مواجه کرده است.

پیگیری ساخت و ساز اطراف بوستان ولایت

محسن پیرهادی در خصوص ساخت و سازهای انجام شده در اطراف بوستان ولایت اظهار داشت:برای ساخت وسازهای مسکونی اطراف بوستان ولایت بایستی در طرح جامع تفضیلی آمده باشد.

وی در ادامه افزود:چنانچه ساخت وسازهای اطراف بوستان ولایت در طرح جامع تفضیلی نباشد،قطعا شورای شهر با این موضوع با جدیت برخورد خواهد کرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:شورا نسبت به این موضوع حساسیت دارد و آن را پیگیری خواهد کرد.