به گزارش پارس ؛ رضا تقی پور در گفتگو با  مهر با با بیان اینکه قانون اختیارات زیادی را برای شوراها پیش بینی کرده است اما یکی از مسئولیت های اصلی شوراها انتخاب شهردار است، افزود: در دنیا دو نظام سیاسی فراگیر وجود دارد یکی نطام  مجلس محور که نخست وزیر را مجلس انتخاب می کند که در این نظام هماهنگی میان مجلس و دولت بیشتر است و دیگری نظامی که مستقیم رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می شود، در سطح محلی هم چنین نظام هایی وجود دارد. 

وی ادامه داد: این از نقاط قوت ماست که شهرداران توسط شوراها انتخاب می شوند زیرا ممکن است مشکلاتی در سطح ملی وجود دارد در سطح شهرها هم داشته باشیم و شهردار منتخب مردم از لحاط روش و منش با شورا هماهنگ نباشد و این دو به دلیل تفاوت سلیقه و نگاه دایما در تقابل با یکدیگر باشند. 

به گفته تقی پور، در وضعیت کنونی شورا و شهرداری که نهاد اجرایی شهر است از هماهنگی خوبی برخوردارند و شهردار منتخب شورا خود را پاسخگو به این نهاد نظارتی می داند.

وی اضافه کرد: در صورت انتخاب شهردار توسط مردم باز هم شهردار باید پاسخگوی مردم باشد اما مردم هر 4 سال یک بار به شهردار دسترسی دارند در حالی که شهردار هر هفته به شورا می آید.

بررسی تفریغ بودجه 92 شهرداری 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا همچنین از آغاز بررسی تفریغ بودجه سال 92 شهرداری در کمیسیون های شورا خبر داد و گفت: تقریغ بودجه شهرداری بخش بندی شده و کمیسیون های مختلف مباحث مرتبط را بررسی می کنند و بعد از بررسی های کارشناسانه، برای تصویب به صحن شورا خواهد آمد.