به گزارش پارس به نقل از  ایسنا، محمد سالاری درخصوص مدیریت یکپارچه در شورای شهر و به خصوص کمیسیون شهرسازی ومعماری اظهار داشت: مدیریت یکپارچه به معنای مدیریت تمامی اقدامات و اتفاقات صورت گرفته شده در سطح شهر است.

وی با بیان این که برگزاری اجلاس مدیریت یکپارچه شهری و شوراها همزمان با تدوین برنامه ششم توسعه شهری می باشد خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اجلاس ی در این فرصت تاریخی منجر به تعاملات بیشتر شوراهای شهر و دولت یازدهم می شود.بستر سازی لازم برای سیاست های کلان مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه منجر به ارتقاء جایگاه شوراها می شود.

سالاری درادامه تصریح داشت: مهمترین اقدامات صورت گرفته شده درکمیسیون شهرسازی و معماری، ملزم نمودن شهرداری به مدیریت یکپارچه شهرسازی و معماری و ارتقاء این جایگاه به معاونت شهرسازی و معماری در فرآیند برنامه پنجم ساله دوم بوده است.

وی ادامه داد: درطول دهه های گذشته و از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد تنزل معاونت شهرسازی و معماری در شهرداری بودیم که عملا تبدیل به معاونت درآمدزا برای شهرداری شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان این که متاسفانه بیش از 80 درصد از بودجه شهرداری از درآمدهای ناپایدار و شهرفروشی می باشد خاطرنشان کرد: شورای چهارم و به ویژه کمیسیون شهرسازی و معماری درصدد احیای معاونت شهرسازی است که مانع از تراکم فروشی جهت درآمدزایی در سطح شهر تهران شود.