پرویز سروری با اشاره به آغاز ریاست مهدی چمران بر شورای اسلامی شهر تهران گفت: معتقدم کارنامه شورای دوم و سوم کارنامه‌ای درخشان است تا آنجا که مقام معظم رهبری شورای سوم را شورایی فعال، پرتحرک و گرهگشا عنوان کردند.

وی ادامه داد: به هر حال ممکن است مشکلاتی در مدیریت شوراهای گذشته وجود داشته باشد که با آسیب‌شناسی دوران سوم، می‌توان با قوت بیشتری نسبت به گذشته وارد این عرصه شد.

سروری با تأکید بر این که چمران رئیس شورای یک جریان و نماینده یک گروه خاص نیست، گفت: او ریاست یک شورای 31 نفره را بر عهده دارد. دیگر رقابت‌ها به پایان رسیده و فصلی جدید تعامل در شورا آغاز شده است. چمران باید برای شورا پدری و زمینه‌های مشارکت بیشتر نمایندگان را بر ابعاد نظارتی فراهم کند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه تفاوت دیدگاه، برنامه و راهکار برای حل موضوعات ممکن است وجود داشته باشد، گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم مطالبات آنها را از ریاست شورا و مدیریت شهری پیگیری می‌کنیم و در هیچ زمینه‌ای اجازه تضعیف حقوق مردم در شورا را نمی‌دهیم. ضمن اینکه امیدواریم با صمیمیت و همکاری بیشتر اعضا نسبت به گذشته، کارها با سرعت و دقت بیشتری دنبال شود.

سروری با اشاره به این که ما دشمن مدیریت شهری محسوب نمی‌شویم، تاکید کرد: شورا نقش نظارتی بر شهرداری دارد نه نقش متخاصمانه همانطور که مجلس به عنوان ناظر دولت عمل می کند و در مقابل آن قرار ندارد. ما نیز در شورا دوست و همکار و همراه آنها هستیم و به وظایف نمایندگیمان نیز عمل می‌کنیم.

وی در واکنش به برخی انتقادات در خصوص بررسی موضوعات پر چالش در جلسات غیر علنی و عدم اطلاع رسانی درباره برخی قراردادها با مراکزی مانند سپاه گفت: مگر همه قراردادهای سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی اعلام می‌شود؟ مگر همه مردم می‌دانند در زیر مجموعه های سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی چه قراردادی منعقد می‌شود؟ این فرض درستی نیست که اگر در گذشته قراردادی بسته شده و درباره‌اش اطلاع‌رسانی صورت نگرفته، آن را به پنهان کاری تعبیر کنیم. مهم توجه به حقوق مردم است و قرارگاه خاتم‌الانبیاء یکی از خوش‌حساب‌ترین، منظم‌ترین و قوی‌ترین پیمانکاران است که حاضر است همه قراردادهایش به طور شفاف در شورا مطرح شود.