پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو کمیسیون عمران وحمل ونقل شورای شهر گفت: دولت  چهل میلیارد تومان  تصویب کرده بابت بدهی هایش  به شهرداری بدهد که امیدواریم هر چه زودتر به خزانه شهرداری تهران واریز شود.

اقبال شاکری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت :در جلسه ای که با معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری داشتیم اعلام شد که بخشی از بدهی های دولت شهرداری قرار شده پرداخت شود.

وی افزود: اکثر بدهی های دولت به شهرداری در حوزه حمل ونقل عمومی است.

ارائه بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران منطبق بر بودجه ریزی عملیاتی
 هم چنین این عضو شورای شهر از مهم ترین مصوبه شورا خبر داد و گفت: بر اساس تبصره ۳۷ بودجه سال ۹۳ و همچنین بر اساس ماده ۱۴۲ برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران با تصویب این طرح شهرداری مکلف است بودجه سال ۹۴ را صرفا منطبق با عملکرد تدوین کند و تا پایان مردادماه ۹۳ چهارچوب های تهیه بودجه را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

وی افزود: در بودجه سال ۹۴ شهرداری چارچوب های کلی بودجه سازمان ها و شرکت های تابعه اش را در قالب لایحه بودجه تقدیمی به شورا ارائه خواهد کرد. 

اقبال شاکری با اشاره به اینکه این مصوبه می تواند تحول بزرگی در شهرداری تهران ایجاد کند بیان داشت: با اجرایی شدن این مصوبه نظام مدیریت و کنترل هزینه پروژه های شهرداری به نحو مطلوبی انجام می شود.

این عضو کمیسیون عمران شورا با اشاره به تبصره ۴۵ بودجه ۹۳ مبنی بر ضرورت تهیه پیوست های هفت گانه برای پروژه ها و طرح های غیر مستمر همراه موافقت نامه توضح داد: اتفاقی که الان در سطح کشور می افتد این است که اول پروژه تصویب می شود و بعد پیوست ها تهیه می شود. در حالی که نداشتن این مطالعات شیرجه زدن در استخری است که عمق آن را نمی دانیم.

شاکری پیشنهاد کرد: نظام پذیرش پروژه های جدید مبتنی بر تصویب مطالعات پیوست های پروژه همراه با مبادله موافقت نامه باشد.