پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محسن پیرهادی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که ماجرای تفکیک جنسیتی در شهرداری چیست، اظهار کرد: موضوع الان نیست، چند سالی است شهرداری دنبال این بوده که شرایط خانم ها و آقایان را برای خودشان بهتر کند. الان سوژه شده برای تسویه حساب های سیاسی، انگار یک اتفاق ظالمانه ای رخ داده و عده ای مخالف این ظلم هستند. اتفاقا اگر شرایطی فراهم بیاید که در قالب حدود شرعی بین محرم و نامحرم و اختلاط دائمی آنان با هم تفکیکی رخ بدهد. برای عموم و پرسنل خیلی رضایت بخش است.

 چه رضایتی در این کار است؟
ببینید عده ای بخاطر مطامع سیاسی هیچ وقت نمی خواهند حلاوت و شیرینی یک کار خوب در کام مردم بنشیند. در همین موضوع با اصطلاح تفکیک وقتی خانمی در محیط کار که به زعم ما کارش نیز خیلی مستقیم پشت باجه و کانتر با مردم نیست و کار ستادی و اداری انجام می دهد، اگر در محیطی قرار بگیرد که صرفا خانم ها کار می کنند، اگر گوشه چادر و مقنعه و آستین آن بالا رفت و یا خواست موقعیت نشستن خود را قدری تغییر دهد که اگر نامحرم در آنجا باشد معذب است و اگر نباشد راحت تر است، کارش را انجام می دهد و با آرامش و بی دغدغه هست چه اشکالی دارد. وقتی همسر و خانواده محیطی مناسب برای این خانم و آقا متصور هستند چه ایراد و اشکالی دارد!

آیا این خواسته پرسنل بوده است؟
من نمیگویم صد در صد پرسنل، اما مطمئنم خیلی از خانم ها و آقایان از این تصمیم راضی‌اند. اصلا این سر و صدا و شلوغ کاری از ناحیه پرسنل شهرداری نبود از ناحیه رسانه های خارجی و برخی وابسته های فکری آنان شروع شد.
بنده چهارشنبه هر هفته ملاقات با پرسنل شهرداری دارم و سابقه حدود 8 سال مدیر در شهرداری بودم و با بدنه نیروانسانی مرتبط هستم تاکنون نارضایتی در این خصوص منعکس نشده است .
دین ما در خصوص محرم و نامحرم ملاحظه دارد حالا اگر من در دینداری شل شدم مشکل  دین نیست تازه دین آمده برای آزادی و راحتی خانم ها این ملاحظات را بیان کرده . اگر در زندگی چار چوب نداشته باشیم و از هفت دولت آزاد باشیم خیلی امروزی و روشنفکر شدیم!؟
زمانی اختلاف ها و درگیری ها زیاد می شود که این مسائل رعایت نمی شود در فضا که صحبت نمی کنیم بگذارید راحت حرف بزنیم این همه آمار بدبینی و اختلاف و طلاق و سردی زندگی ها از کجا نشات می گیرد یکی ازعامل ها همین است کاری هم به متدین و غیر متدین ندارد همه قبول دارند.

 این همان غیرت دینی است که در جای دیگر گفتید.

غیرت دینی همین است البته اول در این موضوع شهردار گفت و ما هم قبول داریم بنظرم انسانهای منصف و مشفق قبول دارند
غیرت صفت خداوند است و ما از غیرت دینی در خیلی از معارف دینی و تاریخی یاد می کنیم .

مثلا در کجاها؟
اوج آن در زندگی امام علی ( علیه السلام ) در مشی و اخلاق حضرت عباس (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها)و خیلی از بزرگان حالا چون بحث به اینجا رسید عرض می کنم
مشکل ما و بنده حقیر این است که مسلمان اسمی و شعاری شده ایم جایی که نیاز به عمل کردن است سست شده ایم تازه این عمل ما برای دنیا و آخرت خوب است امامتوجه نیستیم هر سال عزای امام حسین(علیه السلام) برگزار میکنیم و اما از رفتار حسینی بعضا خبری نیست..
غیرت داشتن خوب است یک روزی عده ای رفتند و برای این خاک سرزمین و دین و ناموس من و شما جنگیدند مثل همین آقای شهردار که الان از غیرتش در این کار عده ای شلوغ می کنند و ناراحتند .
جگرگوشه های همین مردم غیرت دینی خرج دادند تا ما آزاد باشیم و با امنیت زندگی کنیم و در این راه شهید شدند و ما با نام و یادشان دلخوشیم آنجا و اینجا همه اش غیرت دینی است که مردم دارند اما سطوح آن متفاوت است

پس چرا این همه هیاهو به راه افتاد؟
عده ای از دو قطبی کردن فضای جامعه سود می برند عده ای با شعارها و انتخاب گرایش های این طوری می خواهند برای خودشان طرفدار انتخاب کنند که مردم ما طرفدار آزادی شما هستیم و عده ای نیستند واقعیت این است که برخی در کشور حال کار اساسی ندارند و فقط می خواهند با این چنین ادبیاتی خود و همفکران خود را اداره کنند به هر قیمتی اما مشکل مردم اینها نیست مسائل کلانی همچون اشتغال و مسکن و امرار معاش روزمره آنهاست مشکل مردم این همه هیاهو در خصوص تفکیک زن و مرد نیست .

شما نگران این نیستید که رقبایتان شما را به همان سمتی که گفتید سوق بدهند و نتوانید پاسخ گوی رویکردتان در مقابل این مسایل خصوصا آزادی باشید؟
نه بنده در تلاشم حرف حق و منصفانه را پیدا کنم و بگویم و این که دیگران چه فکری می کنند مشکل آنهاست و خداوند وعده داده است که او دلها مردم را به هم گره می زند لذا نگرانی ندارم. 

حرف آخر؟
انشاءالله آن عده ای که بعد از انتخاب شهردار تهران توامان بدنبال سنگ اندازی در پیشرفت و رشد عملکرد مدیریت شهری شده اند اصلاح رویه دهند و بگذارند برای مردم و فرزندانمان کار شود
واقعا کار نکرده و نیاز در شهر بسیار است و حاشیه ها و سیاست بازی درد مردم نیست و از خداوند می خواهم که به حرف هایی که گفته شد عمل کنیم . همه با هم.