پايگاه خبري تحليلي «پارس»اقبال شاکری در خصوص اقدامات کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای چهارم در یک سال گذشته برای حل مشکلات تهران در این زمینه به خبرنگار «پارس» گفت: در ابتدا شورای چهارم بودجه کاملی را برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جهت انجام برنامه 5 ساله شهرداری به تصویب رساند که در سال های گذشته سابقه نداشته است.

وی با اشاره به اختصاص 10 درصد از بودجه امسال شهرداری تهران به توسعه خطوط مترو خاطرنشان کرد: با توجه به نیازی که شورای چهارم برای توسعه خطوط مترو احساس می کرد 10 درصد از بودجه امسال  به توسعه خطوط این ناوگان حمل و نقل اختصاص یافته است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس»،  به برنامه این کمیسیون برای جایگزنی خودروهای فرسوده اشاره و تصریح کرد: برنامه ریزی گسترده ای برای جایگزینی خودروهای فرسوده در سامانه اتوبوس رانی و تاکسیرانی انجام گرفته است و امسال برای نخستین بار موتورسیکلت های برقی و هیبریدی وارد ناوگان حمل و نقل خواهند شد.

شاکری ادامه داد: اقدامات اولیه برای ورود این نوع موتور سیکلت ها انجام گرفته است و در حال رایزنی با دیگر دستگاه های مسئول در این زمینه هستیم.

وی ایجاد کارگروه مشترک با مجلس شورای اسلامی را هم از مهم ترین برنامه های کمیسیون حمل و نقل شورای شهر دانست و عنوان کرد: کمیسیون مشترک طی یکسال گذشته با مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل حمل و نقل تشکیل شده است و تصمیمات خوب و سازنده ای در این کمیسیون اتخاذ شده که هر کدام می تواند برای حل مشکلات ترافیکی تهران راهگشا باشد.

شاکری به همکاری شورای شهر و دولت برای حل مشکل حمل و نقل تهران هم اشاره و تاکید کرد: جلسات مشترکی با وزرای مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک از جمله وزرای محترم نفت و و نیرو برگزار شده است و در این خصوص هماهنگی هایی نیز با ریاست محترم جمهور برای همکاری بیشتر انجام شده است.

وی توسعه کارت الکترونیک مترو همچنین پارکینگ های تهران را نیز از برنامه های مهم کمیسیون حمل و نقل شورای شهر دانست و گفت: در یک سال گذشته حمایت از توسعه کارت الکترونیکی مترو از اولویت برنامه های شورای شهر به شمار می رود.

این عضو شورای شهر افزود: سعی شده تا پارکینگ های مسقف در تهران گسترش پیدا کند و در این خصوص هماهنگی های لازم با بخش خصوصی صورت گرفته است.

شاکری به بررسی موردی مشکلات حمل و نقل تهران مانند ماجرای اتوبوس های اسکانیا هم اشاره و بیان کرد: در خصوص مواردی مانند اتوبوس های اسکانیا از سازمان استاندار خواسته شد تا شرایط بهتری برای ایمنی این اتوبوس ها فراهم شود.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با «پارس» در خصوص مطالبات شهرداری از دولت در خصوص حمل و نقا هم گفت: تاکنون پیگیری های لازم در این خصوص از سوی شورای شهر انجام گرفته است که در ابتدای سال چیزی بالغ بر 200 میلیارد از مطالبات شهرداری پرداخت شده است.

این عضو شورای شهر در پایان از ابراز علاقه مندی دولت به همکاری با شهرداری تهران برای گسترش حمل و نقل عمومی خبر داد و تاکید کرد: دولت با ابراز علاقه مندی به پرداخت مطالبات شهرداری قول پرداخت باقی معوقات در سال جاری داده است.