به گزارش پارس به نقل از مهر، در نخستین عملیات، آتش نشانان کارگر ساختمانی که بر اثر بی احتیاطی به درون چاهی در خیابان جردن، سقوط کرده بود را نجات دادند.به دنبال تماس مسئولین یک ساختمان در حال تخریب با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی این حادثه، آتش نشانان بلافاصله به سمت، خیابان جردن خیابان گلشهر حرکت کردند.با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد، کارگری از تبعه افغان به نام رحمت-ک 35 ساله که سعی داشت بدون تجهیزات ایمنی به داخل چاهی حدود 30 متر که مملو از آب بود برود، ناگهان به علت خارج شدن سیم بکسل، به داخل چاه سقوط کرده بود. آتش نشانان بلافاصله پس از ایمن سازی محل حادثه با استفاده از تجهیزات ویژه و به صورت کاملا ایمن به داخل چاه رفته و فرد مصدوم را پس از فیکس کردن به سطح زمین منتقل کردند.در این حادثه کارگر افغانی دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه دست و پا شده بود، که آتش نشانان وی را تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل داده و پس از ارائه تذکرات ایمنی لازم به ماموریت خود پایان دادند.

آتش سوزی به خاطر سیم کشی غیراستاندارد

در حادثه ای دیگر ، سیم کشی غیر استاندارد ساختمان مسکونی، آتش سوزی کابین آسانسور را در پی داشت.با تماس مالك منزل مسكونی با سامانه 125مبنی بر مشاهده دود كه از قسمت كلید برق به بیرون زبانه می کشید ستاد فرماندهی آتش نشانی صبح امروز آتش نشانان ایستگاه 14 را به شهر ری، فلكه دوم دولت آباد، خیابان گرامی زاده اعزام كرد. از طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه مسكونی دود زیادی به بیرون زبانه می کشید كه آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان با استفاده از دستگاه تنفسی وارد منزل شدند و پس از بازدید و بررسی مشخص شد كه سیم كشی ساختمان در قسمت كانال كشی كه در داخل كابین آسانسور قرار داشت دچار آتش سوزی شده بود.آتش نشانان با استفاده از خاموش كننده هوا و گاز، اقدام به خاموش كردن آتش كردند و پس از ایمن سازی محل و دادن تذكرات ایمنی به مالكین ساختمان مبنی بر استفاده از متخصصین برق جهت راه اندازی كولر و تعویض سیم كشی ساختمان، به ماموریت خود پایان دادند.

واژگونی کامیون

در حادثه آخر، ناتوانی راننده کامیون خاور در کنترل این خودروی سنگین، واژگونی و نشت گازوئیل را در بزرگراه آزادگان در پی داشت.در این حادثه ، یک دستگاه خودروی خاور در خط كناری بزرگراه به حالت واژگون قرار داشت كه راننده 34 ساله آن بدون هیچ آسیبی از خودرو خارج شده بود و خودرو دچار نشت گازوئیل بود. آتش نشانان برای جلوگیری از بروز حادثه مجدد اقدام به نصب علائم هشدار دهنده در طول مسیر كردند و پس از قطع جریان برق این خودروی سنگین با بکارگیری جرثقیل پلیس راهور خودرو را به حالت اولیه بازگردانده و به مكانی امن منتقل كرد. آتش نشانان پس از شستشوی محل از آثار به جا مانده واژگونی و ایمن سازی محل حادثه به ماموریت خود پایان دادند.