به گزارش پارس به نقل از مهر، روزنامه همشهری به عنوان اولین روزنامه سراسری کشور، از امروز و با افزودن یک سرویس جدید، امکان شنیده شدن و نیز دیده شدن مطالب خود را برای مخاطبانش فراهم کرده و به عبارت ساده‌تر این روزنامه از امروز قابل شنیدن و دیده شده است.

البته مخاطبان برای استفاده از این سرویس جدید که عنوان آن «واقعیت افزوده» است و فعلاً به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده، باید تلفن همراه هوشمند یا تبلت داشته باشند و کار با آن به این شکل است که مخاطب روزنامه با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که برای ۲ سیستم عامل اندروید و اپل و با اتصال به اینترنت، امکان دیدن و شنیدن فایل‌هایی را که در روزنامه با عنوان حرف اول روزنامه همشهری یعنی «ه» مشخص شده‌اند و این قابلیت برای آنها گنجانده شده، پیدا خواهند کرد.

به عنوان مثال در اولین شماره همشهری که قابلیت اخیر را عرضه کرده است، ۴ فیلم کوتاه حدوداً ۳۰ ثانیه‌ای در این روزنامه بارگزاری شده که شامل مصاحبه‌هایی با احمدرضا عابدزاده، جلال ملکی (سخنگوی سازمان آتش نشانی)، آرمیتا رضایی‌نژاد (دختر شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد) و فریدون صدیقی (استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری) است. این چهره‌ها اولین کسانی هستند که در سرویس جدید روزنامه همشهری، صدا و تصویرشان برای مخاطبان ارسال و در واقع پخش می‌شود.

با استفاده از این نرم‌افزار و گرفتن مطالب یادشده از روزنامه چاپی همشهری در برابر دوربین موبایل و تبلت، تصاویر و قاب‌های روزنامه به صدا و حرکت در می‌آیند و این نرم‌افزار با تشخیص هر کدام از صفحات روزنامه فیلم، صوت، گزارش تصویری یا تصاویر پهنه‌نما و سه‌بعدی را روی قاب‌های موردنظر پخش خواهد کرد.

این سرویس امروز شنبه ۲۴ خرداد در حالی راه‌اندازی شده که همشهری همچنین در نظر دارد با استفاده از این نرم‌افزار سرویس‌هايی چون صفحات یک صبح و عصر، گزارش‌های ویدئویی، پخش صوت مستند گفت‌وگو‌ها، پادکست همشهری و ... را ارائه کند. همچنین بنا بر اعلام روزنامه همشهری این سرویس، با پخش گل‌های بازی‌های هر شب جام‌جهانی روی روزنامه کار خود را آغاز کرده است.