به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با خبرنگاران فارس و مهر درباره ارزیابی خود از مذاکرات ژنو و توافقات صورت گرفته در این مذاکرات اظهار داشت: دولت یازدهم همواره مورد تائید ملت و مقام معظم رهبری بوده و رهبر انقلاب نیز از این دولت در موضوعات مختلف حمایت کرده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با اینکه مقام معظم رهبری فرمودند « ما با مذاکره مخالف نیستیم» اما ایشان مذاکره با غرب را تنها در موضوع هسته ای مجاز دانسته اند و دولت نمی تواند در موضوعاتی خارج از بحث هسته ای مذاکراتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نکات مهم در بحث مذاکره رعایت خطوط قرمز، حفظ عزت ملت ایران و منافع کشورمان است، خاطرنشان کرد: ما نه به کسی ظلم می کنیم و نه زیر بار ظلم می رویم و همواره ظلم ستیزی خود را ادامه می دهیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه با مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی درگیری نداشته و همواره با سران سلطه درگیر بوده است.

سالک با بیان اینکه آمریکا و اروپا در بن بست گیر افتاده اند، خاطرنشان کرد: آنها خروج از این بن بست را در گفت وگو با ایران می دانند اما در عین حال می خواهند ابرقدرتی شان حفظ شده و از کشورمان نیز اختیار بگیرند.

وی همچنین تاکید کرد: به دلیل اینکه اطلاعات به دست آمده از مذاکرات متناقض است، نمی توان ارزیابی قطعی داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا فراکسیون اصولگرایان قصد دارد از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه برای توضیحات در خصوص جزئیات مذاکرات و توافقات صورت گرفته دعوت کند، اظهار داشت: ما احتمالا جلسه غیرعلنی در روز سه شنبه با حضور آقای روحانی یا آقای ظریف خواهیم داشت تا توضیحات کامل درباره توافقات صورت گرفته را بشنویم.