به گزارش پارس به نقل از مشرق، پایگاه گروه « متحد علیه ایران هسته ای» در گزارشی مبسوط اقدام به بررسی ۱۰۰ روز نخست کاری رئیس جمهور ایران دکتر حسن روحانی نموده است.

این پایگاه آورده است:

تحقیقات ما نشان می دهد که جمله های جذاب حسن روحانی با تغییرات بنیادینی که از وی انتظار می رفت مغایرت دارد به طوری که از زمان روی کار آمدن حسن روحانی، سیاست های حکومت ایران نسبت به زمان احمدی نژاد اساسا تغییر نکرده است.

گزارش ما از این ۱۰۰ روز نخست نشان می دهد که:

- از زمان روی کار آمدن روحانی، ایران هیچ گام موثری در کاهش، کنترل یا توقف برنامه هسته ای اش برنداشته است.

- ایران هم چنان به رفتارهای ضد حقوق بشری خود از زمان روی کار آمدن روحانی ادامه داده به طوری که در این مدت حدود ۲۰۰ نفر اعدام کرده و ۱۸ نفر از آن ها در ملا عام اعدام شده اند.

- ایران در این مدت هم چنان به پشتیبانی اقتصادی و نظامی از حکومت سوریه برای در قدرت نگاه داشتن بشار اسد ادامه داده است.

گزارشات این پایگاه به این بخش ها تقسیم شده است:

- پیگیری و حساب رسی ۱۰۰ روز کاری نخست روحانی به صورت تصویری و تاریخ نگاری از شکست های روحانی در تطابق سخنان و اعمالش.

- روحانی: آخرین نفر از سیستم درونی ایران. که گزارشی از تعهد روحانی به ایدئولوژی ایران و برنامه هسته ای این کشور است.

- روحانی: اسناد مواضع مختلف روحانی به عنوان عضوی وفادار به حکومت ایران.

- روحانی در کلام خودش: نشان دادن آتش افروزی و دشمنی های اشاره شده توسط روحانی عطف به برنامه هسته ای ایران، ایالات متحده، حقوق بشر و مسایل دیگر.

این گزارش می افزاید: ریاست جمهوری حسن روحانی به دقت به جهت یافتن نشانه هایی از اینکه حکومت ایران در حال تغییر رفتار خطرناک و تهدیدآمیز است مورد بررسی قرار گرفته است. خوش بینی در برخی محافل توسط تغییر در لفاظی و لحن گفتگوهای حسن روحانی و دیگر سران ایران افزایش یافته است. با این حال، درحالی که روحانی به زبان یک صدایی سخن می گوید، برنامه هسته ای و رفتارهای نفرت آمیز کشورش ادامه می یابد. این ۱۰۰ روز ابتدایی روحانی آزمونی بود برای اینکه ببینیم آیا وی می تواند سخنانش را با عملش منطبق کند یا خیر. از این رو، ما ۱۰۰ روز ابتدایی کاری حسن روحانی را به جهت پیگیری اثبات پذیری تغییرات دورانش در سه مورد بررسی می کنیم: برنامه هسته ای ایران؛ حقوق بشر؛ و نقش این کشور در سوریه.

این گروه فشار آمریکایی می افزاید: پایگاه ما این صد روز را در ارتباط با نمایندگانی چون اد رویس و الیوت انگل، رئیس و عضو بلندپایه کمیته امور خارجه کنگره بررسی کرده است.

ایران اگر تصمیم بگیرد می تواند ظرف چند روز، نسبت به تعلیق غنی سازی اورانیوم و عدم نصب سانتریفیوژهای پیشرفته، باز کردن اماکن هسته ای برای بازبینی، آزاد کردن هزاران نفر زندانی سیاسی، و قطع دخالت در قتل عام سوریه اقدام کند. در پایان این صد روز کاری روحانی به صورت واقعی نشان خواهد داد که آیا واقعا به دنبال راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران و تغییرات در ایران هست یا خیر.

حسن روحانی:

ما به دنبال بازی برد- برد هستیم و این امکان دارد. ما آماده ایم تا وارد مذاکرات هدف دار و بدون اتلاف وقت باشیم و اگر طرف مقابل ما نیز آماده است، من مطمئنم که نگرانی های دو طرف از طریق گفتگو حل خواهد شد.

این گزارش تاکید می کند: « متحد علیه ایران هسته ای» ۱۰۰ روز ابتدایی ریاست جمهوری حسن روحانی را جهت تعیین اینکه آیا حکومت ایران در حال تغییر رفتارخطرناک و تهدیدآمیز خود است یا خیر تحلیل کرده است. به ویژه اینکه در ارتباط با برنامه هسته ای، حقوق بشر، مداخله در سوریه، و در ارتباط با ایالات متحده نیز این بررسی انجام شده است. سخنان مسئولین دولتی ایران خوش بینانه است اما باید دید آیا سخن با عمل مطابق است یا خیر؟

سخنانی که روحانی در این صد روز گفته است:

ایران به دنبال تقابل سازنده با دیگر کشورها است.

ما به دنبال یک بازی برد – برد هستیم. ما آماده ایم تا وارد یک سری مذاکرات هدف دار و جدی در مورد برنامه هسته ای شویم.

ما باید جنگ علیه بشریت در سوریه را متوقف کنیم. ما باید راه مذاکره میان دولت و محالفان در سوریه را هموار کنیم.

من در مورد حقوق شهروندی، حقوق اقلیت ها و گروه های مذهبی بسیار حساس هستم.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی