به گزارش پارس به نقل از فارس، « جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اظهارات سناتور هری رید که گفته بود « اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد طرح تحریم های تازه علیه ایران، بعد از پایان تعطیلات روز شکرگزاری، مورد بررسی قرار می گیرد» گفت: ما خوشحالیم که سنا لایحه تحریم های جدید علیه ایران را به بعد از برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ موکول کرده است.

وی افزود: ما امیدواریم که سنا به رئیس جمهور و دیگر شرکای ما در گروه ۱+۵ فضای لازم را برای پیگیری مذاکرات در آینده (در صورت لزوم) در اختیار ما قرار دهند.

براساس این گزارش، اگر در مذاکرات هفته جاری در ژنو توافقی میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل نشود مشخص نیست که کاخ سفید چگونه می تواند روند تصویب تحریم های جدید را متوقف کند.

ساکی افزود: درباره آنچه که بعد از این دور از مذاکرات اتفاق می افتد من نمی خواهم حدس و گمان بزنم. ما جایی را می بینیم که در آن هستیم و اگر نیاز بود درخواست می کنیم که فضا و وقت بیشتری برای ادامه مذاکرات در اختیار ما قرار دهند.

وی گفت: اگر مذاکرات شکست بخورد دولت خودش در اعمال تحریم های بیشتر پیشرو خواهد بود.

دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ از روز چهارشنبه ۲۹ آبان در ژنو در حال برگزاری است و ممکن است تا روز شنبه به طول بینجامد.