به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از المصری الیوم نوشت، دولت مصر به نخست وزیری « حازم الببلاوی» امروز در نشست خود که با محوریت بررسی اوضاع امنیتی کشور برگزار می شود، به گزارش سرلشگر « محمد ابراهیم» وزیر کشور درباره اوضاع مصر گوش فرا می دهد.


« هانی صلاح» سخنگوی کابینه مصر در این باره پیش بینی کرد که طی ساعات آینده به منظور ممانعت از تکرار عملیات های تروریستی، تصمیمات سرنوشت سازی اتخاذ شود.


وی تاکید کرد که مصر بر تروریسم پیروز خواهد شد و هرگز به عراق و سومالی تبدیل نخواهد گشت.


یک مسئول در هیئت وزیران مصر نیز گفت که در نشست امروز کابینه اقداماتی که قرار است در آینده برای جلوگیری از عملیات های تروریستی انجام شود، بررسی می شوند و این اقدامات قرار است از طریق هماهنگی بین نیروهای ارتش و پلیس و تجهیز نیروهای پلیس به تمامی ابزارها و تجهیزات مورد نیاز انجام شود.


در همین راستا ببلاوی حادثه تروریستی دیروز که سربازان مصری را در سینا هدف قرار داد، محکوم و تاکید کرد که دولت همه گزینه ها برای تعامل با حوادث تروریستی و تعقیب عاملان آن را بررسی می کند.


هانی صلاح همچنین در مصاحبه با المصری الیوم گفت که طی ساعات آینده تصمیمات سرنوشت سازی برای تعامل با این قبیل حوادث اتخاذ خواهد شد تا وضعیت مصر بهبود یابد و به عراق یا سومالی دیگر تبدیل نشود.


« عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت کشته شدن تعدادی از سربازان مصری در سینا، تاکید کرد که انتقام این سربازان را خواهند گرفت.


وی افزود: مصر که در دهه نود قرن گذشته بر تروریسم پیروز شد این تروریسم سیاه را از همه خاک کشور ریشه کن می کند.