به گزارش پارس به نقل از ایسنا، آلن ایر - سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا - بیانیه کشورش در محکومیت اقدام تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: آمریکا قویاً بمب گذاری های تروریستی بی شرمانه و شنیع روز سه شنبه را در سفارت ایران در بیروت محکوم می کند. ما به قربانیان و خانواده هایشان تسلیت می گوییم. به منظور جلوگیری از ملتهب کردن هرچه بیشتر شرایط، همه طرف ها را به آرامش و خودداری دعوت می کنیم. ما در ایالات متحده به خوبی با هزینه اقدامات تروریستی که علیه دیپلمات هایمان در سراسر دنیا شکل گرفته آشنا هستیم و به دنبال این حمله غیرقابل توجیه و خشونت بار که جان حداقل یکی از دیپلمات های ایرانی را گرفته، امروز با ملت ایران ابراز همدردی می کنیم.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: جزئیات حمله هنوز روشن نشده و ما از تعهد دولت لبنان در انجام یک تحقیق کامل در این زمینه حمایت می کنیم. ما بر کشاندن مسئولان این جنایت به پیشگاه عدالت مصریم و از همه طرف ها دعوت می کنیم تا با دولت لبنان در انجام تحقیقاتشان بر روی این جنایت همکاری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعمال تروریستی تنها اراده ما را بر حمایت از سازمان های دولتی لبنان از جمله نیروهای نظامی لبنان و نیروهای امنیتی داخلی آنها برای تضمین یک لبنان مستقل، با ثبات و امن قوی تر می سازد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته در جریان دو عملیات انتحاری در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، تعداد زیادی کشته و زخمی شدند و شش ایرانی از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان شهید شدند.