به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی جزئیات دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با سران کمیته های امنیت ملی و بانکداری مجلس سنا را منتشر کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز در کاخ سفید با رهبران این دو کمیته دیداری درباره ایران داشت که دو ساعت به طول انجامید.

طبق گزارش واشنگتن پست در این دیدار جان کری، وزیر خارجه آمریکا و سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، گروهی از سناتورهای بلندپایه پس از این دیدار با انتشار نامه ای ضمن حمایت از ادامه گفت وگوها با ایران از دولت خواستند در راهبردهای دیپلماتیکش تجدید نظر کند.

سناتورها در این نامه گفته اند که مذاکرات فعلی مستلزم این است که آمریکا « قبل از اینکه ایران به طرز محسوسی متعهد به دور شدن از ساخت تسلیحات اتمی نشده است امتیازهای مهمی به ایران ندهد. »

سناتورها می نویسند: « اگر ما داریم تحریم ها را کاهش می دهیم، ایران هم باید توانایی های هسته ایش را کاهش دهد. »

این نامه را چالرز شامر، رابرت منندز، جان مک کین، سوزان کالینز، لیندسی گراهام و رابرت کیسی امضا کرده اند.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که اوباما در این دیدار تصریح کرد که « دست یابی به راه حلی صلح آمیز که مانع از دست یابی ایران به سلاح هسته ای می شود تا اندازه زیادی در راستای منافع امنیت ملی آمریکا است. »

کارنی گفت که اوباما همچنین تصریح کرده که تخفیف تحریم های ایرانی که بخشی از توافق احتمالی در گفت وگوهای ژنو خواهد بود « محدود، موقتی و بازگشت پذیر» هستند. رئیس جمهور آمریکا همچنین تأکید کرده که « ما همچنان به وضع تحریم ها در خلال این دوره ۶ ماهه ادامه خواهیم داد. »

کارنی افزود: « عقاید مختلفی در اتاق مطرح شدند. »

سناتور باب کراکر، یکی از سناتورهایی که از جمله حامیان تحریم های ایران بوده گفته این جلسه تنها بر موضوع ایران متمرکز بود.

کراکر که از سناتورهای جمهوری خواه بلندپایه در کمیته بانکداری است به خبرنگاران گفت که اوباما، کری و رایس به طور مستقیم نظرشان را چیزهایی که در مذاکرات بر سر آن مذاکره خواهند کرد را گفتند.

کراکر گفت: « اکنون فهم بیشتری درباره آنچه روی میز است وجود دارد. »