به گزارش پارس به نقل از مهر، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دو کشور، بر لزوم گسترش ارتباطات دوستانه ایران و کره جنوبی در تمامی زمینه ها به ویژه در عرصه پارلمانی، تاکید کرد و افزود: ظرفیت های فراوانی در هر دو کشور وجود دارد که با استفاده از آنها می توان به توسعه ارتباطات فیمابین کمک کرد.

وی بر این اساس از حمایت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از توسعه ارتباطات دوستانه ایران و کره جنوبی خبر داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت های سه دهه اخیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف فرهنگی به ویژه فناوری های نوین از جمله نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و علوم فضایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران با مدیریت تحریم ها توانسته است با تکیه بر نیروهای بومی در زمینه های مختلفی به پیشرفت دست یابد.

بروجردی در پایان این دیدار با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه ارتباطات دوستانه با کره جنوبی وجود ندارد، گفت: نمایندگان مجالس دو کشور می توانند به دولت ها در برداشتن گام های موثر در توسعه مناسبات فیمابین کمک کنند.

هونگ جون رئیس کمیته امور بین الملل، تجارت و اتحاد مجلس ملی کره جنوبی نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با تنی چند از مقامات و مسئولان کشورمان، از علاقه مندی دولت و ملت کره جنوبی برای توسعه مناسبات فیمابین خبر داد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش همکاری ها با ایران در زمینه های مختلف گفت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و با تمدن غنی در جهان از پشتوانه مناسبی برای توسعه همکاری های دو کشور برخوردار است.

رئیس کمیته امور بین الملل، تجارت و اتحاد مجلس ملی کره جنوبی در پایان این دیدار همکاری میان دو کشور در حوزه های فرهنگی، توریسم و مبادلات اقتصادی را از مهم ترین زمینه های گسترش مناسبات فیمابین دانست