به گزارش پارس به نقل از تسنیم، با حکمی از سوی رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سعدان زکایی به عنوان رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی منصوب شد.

در حکم زکایی آمده است: با توجه به تعهد، تخصص و شایستگی جناب عالی به عنوان رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی منصوب می شوید. امید است با توکل به خداوند سبحان، مأموریت و وظایف ریاست مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی را بر پایه قوانین، سیاست ها و برنامه های مصوب به انجام رسانید و با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی و راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری مدیران و کارکنان، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا کنید.

وزیر علوم در نامه جداگانه ای از خدمات رضا عامری در دوران تصدی مسئولیت مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی تشکر و قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش جعفر میلی منفرد در مراسم تودیع و معارفه عامری و زکایی در جمع کارکنان مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی گفت: بار اصلی خدمت به دانشگاهیان و مردم در مجموعه وزارت علوم بر دوش کارکنان است و مدیران وظیفه تسهیل گری و فراهم آوردن زمینه خدمات بهتر را برعهده دارند.

وی با تشکر از اقدامات عامری در مدت ۸ سال تصدی مسئولیت مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی افزود: تغییر مدیریتها و ورود فکر، ایده و انگیزه جدید می تواند روند خدمت رسانی به مردم را بهتر کند چرا که هدف همه ما خدمت به مردم است و ارائه خدماتی بهتر، شفاف و بدون تبعیض، اعتقاد مردم را به نظام و ارزشها پیش از گذشته خواهد کرد.

در ادامه مراسم رضا عامری با اشاره به ارتقای دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی به مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی گفت: ارزیابی عملکرد بخشهای مختلف وزارتخانه و دانشگاهها تنها بخشی از وظایف این مرکز است و بسیاری از امور جذب اعضای هیات علمی و بورسیه های داخل نیز در این مرکز انجام می شود.

وی گفت: از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ تعداد ۱۱۵۸۴ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاههای کشور شده اند که از این میان ۳۰۰۰ نفر در دانشگاه پیام نور و مابقی در سایر دانشگاه های دولتی جذب شده اند.

عامری صدور مجوز جذب ۲۶۰۰ مربی، ابلاغ ۲۷۰۰ سهمیه طرح سربازی، اختصاص ۱۸۰۰۰ سهمیه بورس داخل به دانشگاه ها، اختصاص بیش از ۱۰ شماره ردیف استخدام اعضای هیات علمی را از دیگر اقدامات مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی در ۸ سال گذشته یاد کرد.

وی اظهار داشت: در سال ۱۳۸۴ صرفا ۶۰ بازدید میدانی از عملکرد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور صورت گرفته بود که این میزان با تشکیل دفاتر استانی هیات و نظارت ارزیابی آموزش عالی افزایش یافت به طوری که در سال ۹۰ و ۹۱ بیش از ۳۰۰۰ بازدید میدانی از وضعیت آموزش عالی در سراسر کشور به عمل آمده است.

زکایی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات عامری گفت: امیدواریم با همکاری کارکنان مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی بتوانیم وظایفی که در ساختار وزارت علوم برعهده این مرکز گذاشته است را به نحو احسن انجام دهیم تا به اهداف برنامه پنجم توسعه در خصوص افزایش کیفیت آموزشی دانشگاهها دست یابیم.