به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید فتح الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان که به بررسی صلاحیت و برنامه های محمود گودرزی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان اختصاص داشت، طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اظهار داشت: ۳ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که قبل از آقای گودرزی معرفی شدند افراد خوبی بودند، اما مجلس براساس بررسی ها و پیگیری های خود که در چارچوب قانون انجام داد، به این افراد رای اعتماد نداد و این رای اعتماد ناشی از بررسی های مجلس بود، چرا که مجلس هیچگونه دشمنی با کسی ندارد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران ما را هدف قرار داده اند و آمریکا با تمام توان در مقابل ایران ایستاده اند. البته آنها قدرت ایران را به خوبی فهمیده اند و هرچه قدر هم که تلاش می کنند، باز در مقابل ملت ایران شکست می خورند.

این نماینده مجلس در تشریح دلایل خود برای موافقت با محمود گودرزی گفت: آقای گودرزی یک جوان روستازاده است که با تلاش و کوشش خود تحصیل کرده و تجربه و تخصص یافته است. مدرک او در زمینه ورزشی است و تجربه ارزشمندی در بحث ورزش دارد. همچنین هیچگونه وابستگی به گروه یا جناح خاصی ندارد و با اخلاق خوب خود می تواند فضای ورزشی خوبی را برای جوانان کشورمان که از مشکلات کنونی در ورزش رنج می برند فراهم کند.

حسینی افزود: گودرزی همواره در راستای پیشرفت مناطق روستایی، عشایری و مرزی با تمام توان تلاش کرده و مطمئنا می تواند در زمینه پیشرفت ورزشی این مناطق و همچنین رسیدگی به امور جوانان این مرز و بوم مفید باشد. همچنین انصاف نیست که پس از گذشت ۴ ماه از شروع کار دولت، مجلس به دولت کمک نکند و وزارت ورزش و جوانان همچنان بی وزیر باشد.

وی همچنین تصریح کرد: آقای گودرزی می تواند به کابینه کمک کند و با برنامه های مفید خود در راستای ورزش استان ها مثمرثمر باشد. البته همه ما انتظار داریم که وقتی فردی وزیر شد، فضایی را برای جوانان باز کند تا جوانان از مشکلاتی که امروزه رنج می برند مانند بیکاری نجات پیدا کنند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: گودرزی یک فرد ایثارگر و رزمنده دفاع مقدس است و سیاسی فکر نمی کند و مطمئناً با برنامه های خود می تواند در مسیر ورزش مفید باشد تا ورزش جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا کند.

در ادامه محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس با استفاده از بخشی از زمان سخنرانی سید فتح الله حسینی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: وزرای پیشنهادی قبلی در حوزه فیزیولوژی ورزشی تحصیل کرده بودند، اما تحصیلات آقای گودرزی در حوزه مدیریت ورزش است. بنابراین این موضوع تفاوت شاخص وی را با گزینه های قبلی نشان می دهد.

وی افزود: گودرزی از وضع موجود ورزش شناخت کاملی دارد و مطمئنا می تواند وزارت ورزش و جوانان را به سمت وضعیت مطلوب حرکت دهد. بنابراین باید ما نمایندگان مجلس با رای قاطع و جبران کننده خود سکان وزارت ورزش را به دست گودرزی دهیم تا آن را به سمت وضعیت مطلوب به پیش برد.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: گودرزی به رانت و یا باند خاصی وصل نبوده و پیشرفت هایش حاصل تلاش، تحصیل و تجربه است. بنابراین شاخص های فردی و اخلاقی او سبب شده تا به این جایگاه برسد. همچنین یکی دیگر از ویژگی های گودرزی شناخت دقیق وی از فرصت ها و چالش های حوزه ورزش است و این موضوع به خوبی در برنامه های او مشخص است. بنابراین وی می تواند با چالش های موجود در ورزش مانند مافیای ورزش و عدم توجه به ورزش روستایی، همگانی، بانوان و… در جهت رفع آنها اقدام کند.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: دانشجویان آقای گودرزی با من در تماس هستند و می گویند که ما آقای گودرزی را به عنوان یک معلم اخلاق می شناسیم. بنابراین ویژگی های اخلاقی و حسن خلق گودرزی می تواند جامعه جوان ما را هدایت و حمایت کند. این ویژگی شخصی وی سبب می شود که تنها به بحث ورزش متمرکز نشده و مسائل مربوط به امور جوانان هم مدنظر داشته باشد.

عثمانی با بیان اینکه گودرزی می تواند ارزش را به ورزش ضمیمه کند، گفت: گودرزی با ویژگی های خاص اخلاقی و شخصیتی خود می تواند ارزش ها را به ورزش کشور بازگرداند. چرا که ورزش بدون وجود ارزش ها به درد نظام نمی خورد و گودرزی می تواند در این زمینه مفید باشد. همچنین یکی از ویژگی های او مدیریت توانمند، منعطف و قاطع او است و وی می تواند الگویی برای مدیریت قاطع همراه با مدیریت در صحنه سیاسی کشور و دولت باشد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وقتی مدیری وارد یک مجموعه می شود، اگر شناخت کافی و تخصص نداشته باشد، چاره ای ندارد جز اینکه از زیرمجموعه های خود اطلاعات بگیرد و در مقابل تصمیم گیری را که وظیفه خود او است به این زیرمجموعه ها واگذار کند. اما آقای گودرزی با شناختی که در بخش ورزش دارد، نیازی نیست که بخواهد از زیرمجموعه هایش اطلاعات بگیرد و قدرت تصمیم گیری را به دست افراد دیگر بدهند. بنابراین من از نمایندگان مجلس می خواهم که با رای قاطع خود به گودرزی به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد، کاری کنیم تا جبران رای های نداده به وزرای پیشنهادی قبلی باشد.