به گزارش پارس به نقل از فارس، دستور جلسات هفتگی کمیسیون های اقتصادی مجلس در هفته جاری منتشر شد.

* کمیسیون اصل ۹۰

براساس این دستور جلسات، روز یکشنبه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی گزارش عملکرد دولت در حمایت و دفاع از حقوق اتباع خارجی و نیز اعلام وصول طرح برنامه و بودجه را در دستور کار دارد.

* کمیسیون حمایت از تولید ملی

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ در ادامه بررسی های خود روز سه شنبه به طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی خواهد پرداخت.

ادامه بررسی گزارش نظارتی نحوه عملکرد قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از ابتدای سال ۹۱ تاکنون و نیز بررسی پیش نویس طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی در کنار بررسی طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

* کمیسیون مشترک

روز دوشنبه نیز کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار خواهد شد که این طرح را پیگیری خواهد کرد.

ادامه رسیدگی به طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران روز یکشنبه در کمیسیون مشترک مطرح می شود.

* کمیسیون اقتصادی

بنابر این گزارش کمیسیون اقتصادی نیز روز یکشنبه در خصوص عملکرد صندوق توسعه ملی از ابتدای تشکیل تاکنون جلسه ای تشکیل خواهد داد و نیز روز دوشنبه مشکلات شرکت های تولید خوراک دام و طیور بررسی می شود.

روز سه شنبه نیز وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگانی چون ایرج ندیمی، احمد بخشایش اردستانی و محمد فیروزی در مجلس حضور خواهد یافت.

همچنین وزیر کشور و وزیر نیرو به برخی از سؤالات نمایندگان پاسخ خواهند داد.

* کمیسیون انرژی

روز یکشنبه کمیسیون انرژی ادامه بررسی طرح جمع اوری آب باران را در دستور کار دارد و روز سه شنبه نیز وزیر نفت در خصوص برنامه های این وزارتخانه راهی مجلس خواهد شد.

* کمیسیون برنامه و بودجه

همچنین کمیسیون برنامه و بودجه روز یکشنبه به طرح تشکیل سازمان مدیریت برنامه ریزی و بهره وری رسیدگی خواهد کرد و نیز گزارش عملکرد بودجه پیشنهادی سال ۹۲ از سوی رئیس کل و دادستان دیوان محاسبات پیگیری می شود.

روز سه شنبه نیز رئیس کل بانک مرکزی جهت ارائه برنامه های کاری و گزارش عملکرد پیرامون حوزه وظایف بانک به مجلس خواهد رفت.

در ادامه این جلسه به طرح اصلاح و الحاق یک تبصره به ماده ۱۲۳ قانون برنامه پنج ساله توسعه رسیدگی می شود.

همچنین کارگروه ویژه امروز پیرامون منابع هدفمند سازی یارانه ها در بودجه ۹۳ کشور بحث و تبادل نظر خواهد داشت.

* کمیسیون صنایع و معادن

در ادامه دستور کارهای کمیسیون های مختلف نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن روز یکشنبه گزارش رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص عملکرد و برنامه های جهاد دانشگاهی را استماع خواهند کرد و نیز طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی بررسی می شود.

روز سه شنبه رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات قاضی پور، حسین طلا به مجلس خواهند رفت و همچنین گزارشی از مشکلات واحدهای تولیدی و برنامه های کارآفرینی ارائه می کند.