به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی از استعفای تیم مذاکره کننده با اسرائیل خبر می دهد که مذاکرات سازش پس از ۳ سال وقفه بار دیگر با تلاش های آمریکا از جولای امسال از سر گرفته شده ولی این مذاکرات علی رغم تلاش های جان کری وزیر خارجه آمریکا هیچ پیشرفت محسوسی نداشته است.

بر اساس این گزارش ادامه اصرار تل آویو به ساخت و توسعه شهرک های صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین سایه سنگینی بر مذاکرات سازش انداخته است. محمود عباس در مصاحبه با شبکه سی بی سی مصر تصریح کرد، حتی اگر تیم مذاکره کننده فلسطینی بر تصمیم خود برای استعفا پافشاری کند، مذاکرات سازش با اسرائیل ادامه خواهد یافت.

وی افزود، ما سعی می کنیم تا تیم مذاکره کننده فلسطین را برای ادامه مذاکرات متقاعد کنیم و اگر موفق به این کار نشویم تیم و هیات جدیدی را تشکیل خواهیم داد. محمود عباس در این مصاحبه با زمان دقیق استعفای تیم مذاکره کننده فلسطینی اشاره نکرده است. صائب عریقات رئیس تیم مذاکره کننده فلسطین با انتشار بیانیه ای بدون اشاره به این استعفا تنها اعلام کرد، روند مذاکرات سازش با اسرائیل متوقف شده است.

فلسطینی ها خواستار تشکیل دولت مستقل در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه هستند و شهر بیت المقدس شرقی نیز پایتخت آن خواهد بود. شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از سوی قوانین بین المللی غیر قانونی ارزیابی شده است. بیش از ۵۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در ۱۲۰ شهرک غیر قانونی در اراضی اشغالی زندگی می کنند.