به گزارش پارس به نقل از فارس، حمیدرضا ترقی عصر امروز در یاسوج در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه شعار اعتدالی رئیس جمهور در عرصه های مختلف عملیاتی شده است، اظهار کرد: شعار اعتدال در حوزه عمل تقریباً در حال حاضر تنها در سیاست خارجی دنبال شده و در سیاست داخلی به دلیل فشار جریان اصلاح طلب و باز بودن میدان برای آن ها نشانه ای از آن دیده نمی شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه گفت: در سطوح بالا عزل و نصب ها بسیار زیاد بوده که مورد اعتراض مجلس قرار گرفته و در سطوح پایین بی سر و صدا داس به کلید و کلید همه به بولدوزر ارتقا یافته است.

وی این اقدامات را ناسازگار با شعار اعتدال مورد نظر رئیس جمهور دانست و گفت: در بحث اقتصاد هم طبیعتاً انتظار این بود که که ظرف مدت نزدیک به ۱۰۰ روز در جهت رونق تولید و اشتغال و در واقع توجه به قشر محروم و به ویژه کاهش تورم گام هایی برداشته شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: به دلیل شیب کارهای دولت به سمت سیاست خارجی، اکنون اگر به این موضوعات هم پرداخته شود مردم تاکنون آثار آن را احساس نکرده اند.

ترقی از افزایش مداوم قیمت ها و عدم تغییر در نرخ بیکاری گفت و افزود: تقریباً تاکنون مشکلات کارخانجات و کارگاه های کوچک بر سر جای خود باقی مانده و وضعیت گذشته ادامه دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: با وجود این که قانون رونق کسب و کار ابلاغ شده عملا در اجرا چیزی مشاهده نمی شود.

وی از رفع برخی مشکلات گمرکی در خصوص دارو گفت و افزود: در این زمینه تسهیلاتی ایجاد شده و قدری از فشارها بر مردم کاسته شده است.

ترقی خاطرنشان کرد: میزان جذب اعتبارات برای اشتغال در سال جاری از طریق دستگاه های متعدد که مسئولیت داشته اند خیلی کم بوده و بانک ها کمک لازم را نکرده اند و به غیر از کمیته امداد تمام دستگاه ها در این زمینه غیرفعال هستند.

وی یادآور شد: امیدواریم گزارشی که رئیس جمهور در قالب گزارش ۱۰۰ روزه خواهند داد حاوی گام های برداشته شده باشد و باز هم امیدواریم که تلاش هایی برای رفع عملی مشکلات صورت گرفته باشد.