به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اقدام وحید برای ماندن در قدرت پس از اتمام دوره اش، که یکشنبه شب پایان یافت، اقدامی بی سابقه بوده است.

اظهارات آمریکا در حالی مطرح می شود که مالدیو، کشوری که اقتصادش تا حد زیادی به صنعت گردشگری وابسته است، نتوانسته برای بار سوم طی دو ماه اخیر انتخابات برگزار کند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: دولت آمریکا شدیدا نگران تصمیم بی سابقه وحید برای اجرایی کردن حکم قانونی ریاست جمهوری خود است. حکمی که در ۱۰ نوامبر پایان یافت.

ساکی در ادامه افزود: این اقدام حقوق ملت مالدیو برای انتخاب رهبری بر اساس نظرشان را به مخاطره انداخته است.

وحید یکشنبه اعلام کرد تا برگزاری مجدد انتخابات نهایی در ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) پنج روز پس از اتمام دوره قانونی اش، در قدرت می ماند.

دادگاه عالی مالدیو رای گیری روز یکشنبه را تنها ساعاتی پیش از برگزاری آن به تاریخ دیگری موکول کرد که این اقدام از سوی آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت و ممکن است انتقاداتی از سایر کشورهای جهان نیز به همراه داشته باشد.

این دادگاه که متشکل از قضاتی است که در طی ۳۰ سال دوره حکومت عبدالقیوم، رئیس جمهوری پیشین مالدیو منصوب شدند، مانع از انجام اقدامات برای انتخاب رهبر جدید در این کشور شده است. آمریکا این دادگاه عالی به علت به تعویق انداختن انتخابات به دخالت" بی جا" در فرآیند دموکراتیک متهم کرده است.

وحید گفته است، به رغم درخواست مخالفان برای کناره گیری، به این کار تن نخواهد داد.