به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان آغاز شد. در آغاز جلسه امروز مجلس، ۲۰۵ در صحن حضور داشتند و بر هیمن اساس از مجموع ۲۸۹ نماینده پارلمان، ۸۴ نماینده در صحن علنی حضور نداشتند.

نشست امروز مجلس به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی" ورزش و امور جوانان" که تنها دستورکار جلسه علنی امروز وکلای ملت در صحن بهارستان است، اختصاص دارد.

بهارستان نشینان در این جلسه قرار است برنامه های سیدنصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان را بررسی کنند.

سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و بیان دفاعیات وی از وزیر پیشنهادی و بیان ادله مخالفان و موافقان گزینه معرفی شده دولت برای تصدی وزارتخانه" ورزش و جوانان" از جمله اموری است که در جلسه امروز مجلس باید انجام شود.

براساس آیین نامه داخلی مجلس، درمورد برنامه و صلاحیت سجادی، دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک­ نفر مخالف و موافق و هر کدام براى مدت پانزده دقیقه فرصت صحبت دارند. پس از آن وزیر ۳۰ دقیقه براى دفاع از برنامه و صلاحیت خود وقت خواهد داشت.

  بررسی صلاحیت کابینه دولت یازدهم روز پنج شنبه ۲۴ مردادماه در صحن علنی پارلمان به پایان رسید و بهارستان نشینان به تمام وزرا به جز وزرای پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اعتماد کردند.

حجت الاسلام روحانی نیز شامگاه شنبه ۲۷ مهرماه، طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا فرجی دانا، رضا صالحی امیری و علی اصغر فانی را به عنوان وزرای پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه های علوم، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش معرفی کرد.

بهارستان نشینان هم روز یکشنبه ۵ آبان ماه بررسی صلاحیت این سه وزیر پیشنهادی را در دستور قرار دادند و در پایان بجز وزیر پیشنهادی ورزش، به دو وزیر دیگر اعتماد کردند.

رئیس جمهور نیز ۱۲ آبان ماه نصرالله سجادی را برای تصدی تنها وزارتخانه بی وزیر دولت یازدهم به خانه ملت معرفی کرد.