به گزارش پارس به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی روسیاالیوم گزارش داد عربستان همچنان به اخراج هزاران کارگر یمنی ادامه می دهد و سازمان ملل متحد پیش بینی می کند تعداد یمنی های اخراج شده از عربستان به ۴۰۰ هزار نفر برسد.

دفتر امور انسانی وابسته به سازمان ملل متحد در صنعا پیش بینی کرد ۴۰۰ هزار یمنی از عربستان از طریق گذرگاه های مرزی اخراج شوند.

دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد درباره وخیم شدن اوضاع انسانی در پی بازگشت این افراد به یمن که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، هشدار داده است.

منابع دولتی در یمن اعلام کردند مقامات سعودی از اواسط هفته گذشته، بیش از ۲۵ هزار یمنی را با اجرای قانون جدید کارگری اخراج کردند. بسیاری از یمنی ها با قانون جدید شغل و اقامت در عربستان را از دست دادند.

عبدالقادر عایض معاون وزارت امور مهاجران یمنی در گفتگو با شبکه روسیاالیوم اظهار داشت افراد اخراج شده می توانند به گروه های مختلف و سازمان های تروریستی بپیوندند که نه تنها تهدیدی برای یمن بلکه برای تمام منطقه تشکیل دهند.

وی خاطر نشان کرد دولت یمن طرحی برای آموزش و آماده سازی یمنی های اخراج شده از عربستان برای پیوستن به بازارهای داخلی و دیگر بازارها آماده کرده است.