به گزارش پارس به نقل از العالم، نوام چامسکی در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: اشتباه بزرگی است اگر نظام سیاسی آمریکا را مبتنی بر رقابت دو حزب سنتی بدانیم، زیرا این شرایط مدت ها است که تغییر یافته است.

وی آمریکا را به دلیل اقدامات خشونت بار و تکیه بر قدرت نظامی در صدر قانون شکنان جهان دانست و ضمن حمایت از" ضرورت حذف رویکردهای آمریکایی در همه جوامع" گفت: آمریکا را تنها یک حزب اداره می کند، و آن حزب سرمایه داران است. این حزب یک جریان بیشتر ندارد و آن جمهوری خواهان میانه رو است که به آن ها" نو دموکرات ها" نیز گفته می شود.

این اندیشمند آمریکایی خاطرنشان کرد: جمهوری خواهان برای مقابله با کاهش محبوبیت به تندروهایی مثل" تی پارتی" روی آورده اند تا سیاست های نولیبرالیستی را به جامعه تحمیل کنند.

چامسکی گفت: سیاست های جدید جمهوری خواهان به راه انداختن موج خصوصی سازی و کوتاه کردن دست دولت برای محافظت از ثروتمندان و قدرتمندانی نظیر کارخانجات اسلحه سازی است.

این اندیشمند برجسته آمریکایی تأکید کرد: حزب جمهوری خواه، خود را در تنگنایی می یابد که در آن، حفظ پایگاه مردمی دشوار است. زیرا پیامدهای آن برای جامعه آمریکایی بسیار خطرناک است.