به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ روزنامه ایندیپندت انگلستان طی گزارشی اعلام کرد دولت بریتانیا از یک مقر شنود کاملا محرمانه در سفارتخانه این کشور در آلمان برای استراق سمع استفاده کرده است.

اسناد فاش شده توسط ادوارد اسندن نشان می دهند که فرماندهی ارتباطات دولتی بریتانیا در کنار آمریکا و برخی دیگر از هم پیمانان کلیدی شبکه ای از مقرهای جاسوسی را در ساختمان های دیپلماتیک در اقصی نقاط جهان مدیریت می کند که وظیفه جمع آوری اطلاعات از کشورهای میزبان را بر عهده دارند.

اسناد فاش شده آژانس امنیت ملی آمریکا، تصاویر هوایی و اطلاعات جمع آوری شده درباره فعالیت های جاسوسی گذشته در آلمان نشان می دهند که انگلستان دارای یک مقر استراق سمع پنهانی در ساختمان سفارت خانه خود در برلین است که با نصب تجهیزات پیشرفته در آن سعی داشته مذاکرات مجلس آلمان و نیز مکالمات آنگلا مرکل را شنود کند.

این در حالی است که ظاهرا اخیر آمریکا مرکز شنود مکالمات مرکل را در سفارت خود در برلین در واکنش به رسوایی ها اخبر جمع آوری کرده است.

سخنگوی رسمی جیمز کامرون، نخست وزیر انگلستان، در واکنش به سؤالاتی پیرامون این رسوایی اعلام کرد که درباره مسائل اطلاعاتی اظهار نظر نخواهد کرد.

تصاویر هوایی از سفارت انگلستان در برلین شامل یک پایگاه احتمالی استراق سمع می شود که درون یک سازه سفیدرنگ چادر مانند است که به سختی می توان آن را از خیابان مشاهده کرد. این سازه از زمانی که سفارتخانه در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد درون آن قرار داشته است.