به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان تقاضای تحقیق و تفحص از بانک مسکن را ارائه داده بودند اما با توجه به دستور ریاست مجلس در خصوص تهیه گزارشی از عملکرد بانک مسکن در اعطای تسهیلات به پروژه های مسکن مهر مقرر شد کار گروهی از سوی کمیسیون عملکرد بانک مسکن در پروژه های مسکن مهر، وضعیت تسهیلات این بانک، اضافه برداشت این بانک از بانک مرکزی و کاهش سپرده های مسکن را بررسی کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کار گروه باید ظرف دو هفته گزارش خود را پس از تصویب در کمیسیون اقتصاد در صحن علنی مجلس قرائت کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد ادامه داد: تنها تحقیق و تفحص از بانک ملت نیز به دلیل انصراف متقاضیان از دستور کار کمیسیون خارج شد.

وی با اشاره به بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد در کمیسیون اقتصاد گفت: متقاضی یک هفته فرصت داد تا با حضور وزیر اقتصاد این تقاضا بررسی شود زیرا در جلسه امروز معاون پارلمانی وزارت اقتصاد حضور یافته بود.

پور ابراهیمی اظهار داشت: سوالات متقاضی تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد مربوط به وضعیت سیمان و شرکتهای سرمایه گذاری حوزه انتخابیه اش بود که البته یک سوال ملی نیز مطرح بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد با اشاره به بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از مناطق آزاد گفت: مقرر شد کمیته ای متشکل از اعضای کمیسیون اقتصادی عملکرد مدیران سابق مناطق آزاد به ویژه مناطق آزاد چابهار و وضعیت انتصابات مدیران مناطق آزاد در دولت یازدهم را بررسی کنند.