به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پنتاگون اعلام کرد، یکی از برنامه های خود که طی آن بر جمع آوری مقاله ها، اخبار و گزارشات مهم انتشار یافته در رسانه ها درباره عملیات های نظامی، برنامه های تسلیحاتی و مسائل بودجه ای می پرداخته را پس از نیم قرن پایان داده است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: این برنامه تحت عنوان" سحرخیز" اخبار، گزارش ها، سرمقاله ها، دیگر مطالب مهم را از رسانه ها جمع آوری می کرده و مطالب گردآوری شده آن را مقامات وزارت دفاع و ژنرال های بلندپایه ارتش آمریکا و همینطور مقامات کاخ سفید، نمایندگان کنگره، مقاطعه کاران دفاعی و دیپلمات های آمریکایی می خواندند.

این اخبار در قالب نشریه ای تحت عنوان" پرنده سحرخیز" منتشر شد و برای سیاستگذاران و فرماندهان آمریکایی که حساس ترین مسائل نظامی آمریکا را مدیریت می کردند و همینطور کارکنان یونیفرم پوش آنها و همینطورمقامات دولت آمریکا، قانونگذاران و تولیدکنندگان دفاعی و لابی گرها از اهمیت زیادی برخوردار بود.

نشریه" سحرخیز" وزارت دفاع آمریک نسخه اینترنتی داشت و به ۱.۵ تا دو میلیون نفر در سراسر جهان از طریق پست الکترونیکی تحویل داده می شد.

سرهنگ استیون وارن، مسئول عملیات های مطبوعات دفاعی پنتاگون که تصمیم گرفت به انتشار این نشریه پایان دهد در توجیه اقدامش گفت که این نشریه راه خود را گم کرده بود.

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: این نشریه بسیار قدرتمند شده بود برخی از مطالب خبری را تحریف می کرد.

به گفته وارن این نشریه که ساعت شش صبح هر روز منتشر می شد دیگر کهنه شده بود چرا که امروزه اینترنت پر از انبوه روایت های خبری شخصی در پایگاه های خبری گوناگون است و این که یک نشریه یک بار در روز اطلاع رسانی کند آن هم در زمانی که همه جا چرخه اطلاع رسانی ۲۴ ساعته انجام می شود از مد افتاده است.

البته برخی از بنگاه های خبری از بابت این که روزنامه" سحرخیز" قوانین کپی رایت را رعایت نکرده و مقاله های کامل نشریات آنها را به رایگان منتشر می کند شکایت داشتند.