به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه باید پرونده امام موسی صدر به طور ویژه پیگیری شود گفت: در میان یک پرونده بسیار مهم وجود دارد و آن پرونده « امام موسی صدر» و همراهانش « شیخ محمد یعقوب» و « استاد عباس بدر الدین» است. ما در اینجا از امام مقاومت و امامی سخن می گوییم که محرومیت را از بین برد و این موضوع و قضیه ای مربوط به یک خانواده و طایفه و قبیله و مردم نیست، بلکه قضیه ای مربوط به کرامت و امت است و قضیه ای صد در صد ملی است و باید در راه آن تلاش های مضاعفی صورت گیرد و نباید مسئولیت این پرونده به طور کامل بر عهده رئیس پارلمان لبنان یا وزارت خارجه لبنان که وابسته به طایفه و گرونه شیعیان است یا خانواده امام موسی صدر سپرده شود، این پرونده، پرونده ای مربوط به تمام ملت لبنان است و ما در این خصوص نامه هایی برای ایران فرستادیم تا تلاش های ویژه و مضاعفی را برای پایان دادن به این قضیه انجام دهد.

سید حسن نصر الله ادامه داد: برای اینکه شما را اندکی از وقایع امور آگاه کنم، تنها کافی است به فردی همچون « عبد الله السنوسی» اشاره کنیم. در حالی که وی در زندان به سر می برد، فردی همچون « موسی کوسا» در هتل های کشورهای عربی به زندگی خود ادامه می دهد و در این کشورها در تردد است، در حالی که هر دو از مزدوران سابق دستگاه اطلاعات لیبی هستند و از جمله افرادی به شمار می ایند که از محل و مکان بازداشت امام موسی صدر آگاه و مطله هستند. همچنین فردی در زندان های لیبی وجود دارد که دولت لیبی درحال بازجویی از اوست، اما این تحقیق و بازجویی را به طور مرتب به تعویق می اندازد. همچنین یکی از کشورهایی است که از موسی کوسا استقبال و پذیرایی می کند، سوال این است که چرا این کشور از این فرد درباره سرنوشت امام موسی صدر سوال نمی کند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که پرونده امام موسی صدر پرونده ای انسانی است و همه باید درباره آن کمک کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از زمان ربوده شدن لبنانی ها در اعزاز از سخن گفتن در این ارتباط اجتناب کردیم و هم اکنون که این افراد آزاد شدند، در این ارتباط سخن می گوییم، چون تا آن زمان دقیقا نمی دانستیم که چه طرفی آنها را ربوده است.