به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از القدس العربی، منابع خبری محلی در فلسطین اشغالی گزارش دادند، در پی تصمیم رژیم صهیونیستی در آزاد سازی ده ها اسیر فلسطینی برخی از افراط گرایان صهیونیست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را تهدید به قتل کردند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد در اجرای مرحله دوم قراردادی که منجر به از سرگیری مذاکرات سازش با فلسطین شد، ۲۶ زندانی فلسطینی دیگر را آزاد کند.

به گزارش رویترز؛ پس از تلاش های آمریکا مذاکرات سازش بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی بار دیگر پس از سه سال وقفه از ماه جولای از سرگرفته شده و بخشی از این توافق مربوط به آزادی زندانیان فلسطینی است.

بر اساس این گزارش اسرائیل در ماه اوت اعلام کرد که ۱۰۴ زندانی فلسطینی را در ۴ مرحله آزاد خواهد کرد. اختلاف بر سر ادامه شهرک سازی غیر قانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین عامل اصلی توقف این مذاکرات بوده است.

مساله آزادی هزاران زندانی فلسطینی که در بند رژیم صهونیستی هستند از اهمیت و حساسیت زیادی در بین فلسطینی ها برخوردار است. مردم فلسطین از این زندانیان به عنوان قهرمان هایی که در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی گام برداشته اند، استقبال می کنند.