به گزارش پارس به نقل از مهر، " دیک چنی" در مصاحبه با ای بی سی نیوز گفت: من اطمینانی به مذاکرات دولت آمریکا برای حل پرونده هسته ای ایران نداشته و درباره موفق بودن این روند تردید دارم.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه افزود: من اطمینان چندانی به این موضوع که دولت اوباما بتواند از طریق مذاکره به راه حل برسد ندارم. به اعتقاد من تحریم ها توانسته کارساز بوده و ایران را بر سر میز مذاکره بیاورد. من با دوستان خود در منطقه صحبت کرده ام، من هنوز دوستانی در این منطقه (خاورمیانه) داشته و با آنها در ارتباط هستم و این افراد از این بیم دارند که روند آغاز شده در مورد ایران به سرنوشتی همچون سوریه منتهی شود.

چنی در ادامه گفت: به نظر من مهم بود که می توانستیم راکتور سوریه را از رده خارج کنیم و این می توانست سیگنال بسیار مهمی به ایران بفرستد، اینکه ما یک خط قرمز کشیده ایم. اگر ما هفت سال پیش راکتور سوریه را منهدم می کردیم امروز می توانستیم مذاکرات مؤثرتری با ایرانیان داشته باشیم.

این چهره نئوکان آمریکای در خصوص حمله نظامی به ایران نیز گفت: نمی دانم چگونه می توانیم بدون آن (اقدام نظامی) به اهدافمان دست یابیم و شک دارم که اگر دورنمای اقدامی نظامی وجود نداشته باشد دیپلماسی تاثیری داشته باشد و اگر دیپلماسی نشکست بخورد آنگاه به اقدام نظامی متوسل می شویم.