به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت، اظهارات نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در حالی مطرح شد که خورشید شاه، رهبر اپوزیسیون این کشور اعلام کرده بود که دولت درباره مذاکرات با شبه نظامیان مسلح مخفی کاری می کند.

تمامی احزاب و گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان پیش از این خواستار آن شده بودند که دولت با طالبان وارد مذاکره شود تا بدین ترتیب خونریزی ها و خشونت ها در این کشور خاتمه یابد.

رهبر جناح مخالف پاکستان پیش تر اعلام کرده بود که نامه ای به نخست وزیر نوشته و در این نامه عنوان کرده است که یک ماه و نیم از زمان مطرح شدن این خواسته جناح های سیاسی و مذهبی پاکستان می گذرد اما دولت هیچ اقدامی را در راستای اطلاع رسانی درباره روند مذاکرات با طالبان به عمل نیاورده است.

نواز شریف اعلام کرده که اطمینان تمامی احزاب سیاسی را در خصوص فرایند مذاکرات صلح با طالبان جلب خواهد کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد که به گفته نواز شریف، تمامی احزاب سیاسی پاکستان در جریان مذاکرات قرار خواهند گرفت.

نواز شریف در ملاقات با وزیر کشور پاکستان اعلام کرده که نمایندگان گروه های سیاسی مختلف باید خود را به عنوان بخشی از فرایند مذاکرات بدانند.

در همین حال، نخست وزیر پاکستان از وزیر کشور خواسته است با رهبران جناح های سیاسی در ارتباط باشد و اطمینان آن ها را در زمینه مذاکرات جلب کند.

احتمال می رود که نواز شریف طی روزهای آتی در زمینه مذاکرات با طالبان در پارلمان پاکستان سخنرانی داشته باشد.

برخی جناح های مخالف پاکستانی می گویند، به تعویق افتادن مذاکرات با طالبان باعث شده که فعالیت شبه نظامیان در شمال غرب این کشور افزایش یابد؛ حملاتی که گفته می شود نزدیک به ۲۰۰ کشته طی دو ماه گذشته برجای گذاشته است.

یکی از فرماندهان طالبان پیش از این گفت که دولت اسلام آباد تا کنون تیمی را برای مذاکرات تشکیل نشده است.

برخی ناظران سیاسی می گویند پیش شرط های طالبان برای مذاکرات نیز به عنوان عاملی در به تعویق افتادن گفت و گوها عمل کرده است.

شهید الله شهید، سخنگوی طالبان اعلام کرده که این گروه شبه نظامی به دنبال آن است که نیروهای نظامی دولت از مناطق قبیله ای خارج شوند، زندانیان طالبان آزاد شوند و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در وزیرستان متوقف شود.