به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان آغاز شد.

نشست امروز مجلس به بررسی صلاحیت و برنامه های ۳ وزیر پیشنهادی" علوم، تحقیقات و فناوری" ، " آموزش و پرورش" و" ورزش و امور جوانان" که تنها دستورکار جلسه علنی امروز وکلای ملت در صحن بهارستان است، اختصاص دارد.

بهارستان نشینان در این جلسه قرار است برنامه های رضا فرجی دانا گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم، علی اصغر فانی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان را بررسی کنند.

سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و بیان دفاعیات وی از ۳ وزیر پیشنهادی و بیان ادله مخالفان و موافقان گزینه های معرفی شده دولت برای تصدی ۳ وزارتخانه" علوم" ، " آموزش و پرورش" و" ورزش و جوانان" از جمله اموری است که در جلسه بررسی صلاحیت ۳ وزیر باقیمانده از کابینه یازدهم باید انجام شود.

براساس آیین نامه داخلی مجلس در مورد هر وزیر دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک­ نفر مخالف و موافق هر کدام براى مدت پانزده دقیقه فرصت خواهند داشت. پس از آن وزیر به مدت ۳۰ دقیقه براى دفاع از برنامه و صلاحیت خود وقت خواهد داشت.

بحث و بررسى براى تک تک وزیران به ترتیب حروف الفباى وزارتخانه به همین شیوه انجام می ‏ گیرد. در پایان هم در مورد هرکدام از وزرا از نمایندگان رأی گیرى به عمل می ‏ آید.

به گزارش تسنیم، بررسی صلاحیت کابینه دولت یازدهم روز پنج شنبه ۲۴ مردادماه در صحن علنی پارلمان به پایان رسید و بهارستان نشینان به تمام وزرا به جز وزرای پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اعتماد کردند.