به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هیثم المالح، رئیس کمیته قانونی ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه ای شرط های ائتلاف مخالفان را برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ اعلام کرد.

وی موافقت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با برکناری از قدرت را اولین شرط اتئلاف مخالفان سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ خواند.

المالح در ادامه اعلام کرد، عدم مشارکت ایران در کنفرانس ژنو ۲ دومین شرط ائتلاف برای حضور در این کنفرانس است.

رئیس کمیته قانونی ائتلاف مخالفان سوریه همچنین تاکید کرد: ائتلاف مخالفان سوریه تنها با آن دسته از شخصیت های نظام سوریه مذاکره می کند که دستشان به خون مردم سوریه آلوده نیست.

احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه نیز به نوبه خود با اعلام اینکه ائتلاف مخالفان بر دیدگاه ها و خواسته های خود برای شرکت در ژنو ۲ پایبند است تاکید کرد: موفقیت ژنو ۲ بدون تحقق این خواسته ها یعنی ایجاد گذرگاه های انسانی در مناطق جنگی، آزادی زندانیان سوری تا پیش از آغاز مذاکرات و نیز انتقال کامل قدرت به دولت انتقالی ممکن نیست.

پیش از جورج صبرا، رئیس شورای مخالفان سوریه در مصاحبه با شبکه خبری" دویچه وله" آلمان اعلام کرده بود که این شورا برای شرکت در ژنو ۲ سه شرط دارد که در صورت تحقق آنها حاضر به مشارکت در این کنفرانس است.

وی گفت: دولت بشار اسد باید در گام اول به کشتار مردم سوریه پایان دهد.

صبرا همچنین خروج نیروهای حزب الله لبنان از خاک سوریه را به عنوان دومین شرط حضور در کنفرانس ژنو برشمرد.

رئیس شورای مخالفان سوریه در ادامه از شورای امنیت خواست تضمین دهد که بشار اسد در دولت انتقالی نقشی نخواهد داشت و همچنین در دولت آینده نیز سهمی از قدرت ندارد.