به گزارش پارس به نقل از فارس، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در برابر کمیسیون روابط خارجی و دفاعی پارلمان تاکید کرد که این رژیم از نزدیک اوضاع سوریه و تلاش های دولت این کشور برای انهدام تسلیحات شیمیایی را دنبال می کند.

وی گفت که ما بر روی خطوط قرمز در سوریه تاکید می کنیم که همان عدم اجازه به انتقال سلاح های پیشرفته سوریه به گروه های متخاصم از جمله حزب الله لبنان است.

یعالون بدون اشاره به جنایات صهیونیست ها علیه شهروندان فلسطینی مدعی شد که نیروهای امنیتی اسرائیل با نگرانی فزاینده ای افزایش موج تروریسم از سوی فلسطینی ها را دنبال می کند و برای تشدید این روند خود را آماده می کند.

وی روند تجاوزهای تخریبی اخیر در سرزمین های اشغالی را غیر قابل تحمل خواند و گفت که ریشه های این اقدامات به تحریک و عدم اقدام تشکیلات خودگردان در محکوم کردن این اقدامات بر می گردد.

وی مدعی شد که گمان نمی کند این روند به برپایی انتفاضه سوم در کرانه باختری منجر شود.

یعالون به موضوع ایران نیز اشاره و تاکید کرد که تهران به دنبال عقب نشینی از توانمندی های هسته ای خود نیست؛ بلکه می خواهد فعالیت های غنی سازی خود را ادامه دهد. وی بار دیگر خواستار توقف تمامی فعالیت های ایران در زمینه غنی سازی و مواد هسته ای شد.

وی ادامه داد که اسرائیل فشارها بر جامعه جهانی را برای حل دیپلماتیک موضوع ایران دنبال می کند، البته اسرائیل باید برای دفاع از خود به تنهایی آمادگی لازم را داشته باشد.