به گزارش پارس ، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه" طبق قانون اساسی تبیین و تعیین سیاست های داخلی و خارجی کشور بر عهده مقام معظم رهبری است" ، گفت: در جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری بیشتر از هر فرد دیگری بر تمامی مسائل احاطه دارند و همواره شخصیت های حاضر در قدرت سیاسی به ایشان گزارش های لازم را می دهند.

وی با بیان اینکه" چنانچه این ذهنیت وجود داشته باشد که بیت مقام معظم رهبری نسبت به اتفاقاتی که می افتد بی توجه هستند، ظلم به جایگاه رهبری است" ، گفت: استنباط من این است که از ابتدای انقلاب تاکنون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره در جریان کامل تمام اتفاقاتی که در کشور می افتد قرار دارند.

این فعال سیاسی در ادامه با تاکید بر اینکه" محرمانه بودن موضوع مذاکرات و طرح های طرفین می تواند بهانه را از افراطیون بویژه اسرائیلی ها برای خدشه دار کردن روند سازنده مذاکرات بگیرد" ، خاطرنشان کرد: تنها اسرائیل و طیف تندروی آمریکا و همچنین طیف های مخالف در داخل و خارج از دنیا نیستند که برای خدشه دار کردن مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تلاش می کنند بلکه افراد بسیاری در دنیا وجود دارند که برای منحل کردن این مذاکرات تلاش های زیادی انجام می دهند.

غرضی به محرمانه بودن جزئیات مذاکرات ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: اینکه عده ای بگویند ممکن است در جزئیات این مذاکرات اهدافی پیگیری شود که به ضرر نظام است، نفی حاکمیت سیاسی کشور به شمار می آید. این در حالی است که ما کشوری بالغ، عاقل، قدرتمند و داری قدرت جهانی و منطقه ای هستیم.

وی با بیان اینکه" همگان حق صحبت در مورد مذاکرات را دارند ولی هیچکس حق ندارد در این مورد قضاوتی داشته باشد" ، ادامه داد: حرف زدن با این شرط که نظام اسلامی تضعیف نشود برای همگان مجاز است ولی هیچکس حق ندارد که در این مورد قضاوتی داشته باشد، چراکه قضاوت کردن در مورد مذاکرات تنها مخصوص رهبری است.

این فعال سیاسی با اشاره به اعلام ۱+۵ مبنی بر اینکه در مذاکرات اخیر برای اولین بار مسائل فنی پرونده هسته یی ایران مطرح شده است، افزود: در این دوره، ۱+۵ سیاستی اتخاذ کرده است که می گوید تنها در جریان این دوره از مذاکرات طرف ایرانی در مورد مسائل فنی پرونده هسته یی به بحث و گفت وگو پرداختند. سیاست ۱+۵ اینگونه است که می گویند ما تازه از مسائل فنی و جزئیات پرونده هسته یی ایران آگاه شده ایم. این در حالی است که من معتقدم که در دولت های قبلی که مدت ها مسئولیت مذاکرات را بر عهده داشتند نیز اقدامات زیادی در راستای شفاف سازی جزئیات و مسائل فنی پرونده هسته یی ایران انجام داده اند.

غرضی همچنین با بیان اینکه" ۱+۵ تاکنون در مورد نتایج مذاکرات انجام گرفته بصورت مبهم صحبت می کرد" ، اظهار کرد: سیاست جدیدی که آنها در پیش گرفته اند، سیاستی بسیار خوب و سازنده است و به نفع تیم مذاکره کننده ایرانی است. این سیاست نشان از استعداد اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی دارد چراکه آنها تاکنون چنین صحبت هایی را مطرح نمی کردند ولی به دلیل توان سیاسی که مجموعه مذاکره کننده ایرانی دارد، ۱+۵ مجبور به بیان چنین صحبت هایی شده است.