به گزارش پارس ، علی مطهری در گفت وگو با خانه ملت با اشاره به معرفی ۳ وزیر پیشنهادی « علوم، تحقیقات و فناوری» ، « آموزش و پرورش» و « ورزش و جوانان» به مجلس گفت: هم اکنون در مرحله تحقیق هستیم.

مطهری در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی نگاه اصلاح طلبان به دولت اعتدالی روحانی گفت: اصلاح طلبان باید خوشحال باشند که با آمدن دولت روحانی فضای قبلی از بین رفته و باید به این دولت کمک کنند تا شرایط کشور بهتر شود.

وی افزود: اکثر اصلاح طلبان بر اثر تجربیات ۱۶ سال گذشته به اعتدال گرایش پیدا کرده اند؛ آنها حس کرده اند که روش های افراطی از دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی به نتیجه نمی رسد، بنابراین خیلی از اصلاح طلبان به گفتمان اعتدال پیوسته اند، لذا بعید می دانم که آنها در آینده مشکل اساسی با این دولت داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به احتمال رسیدن موج اعتدالگرایی به مجلس آینده تصریح کرد: رسیدن موج اعتدال به مجلس دهم به عملکرد و اقدامات دولت روحانی در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بستگی دارد. البته در رقابت های انتخاباتی اگر اصولگرایان حضور رقیبی جدی مانند اصلاح طلبان را احساس کنند، معمولاً به وحدت می رسند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اعلام اینکه قطعاً شورای نگهبان اجازه شکست اصولگرایان در رقابت های سیاسی آتی کشور را نمی دهد، گفت: اگر انتخابات کاملا آزاد باشد و نامزدهای اصلاح طلب رد صلاحیت نشوند و مشارکت بالا باشد، معمولاً اصلاح طلب ها پیروز میدان هستند.

مطهری ادامه داد: اصولگرایان معمولا در شرایطی پیروز می شوند که کاندیداهای موثر اصلاح طلب ردصلاحیت شده و به تبع آن مشارکت مردم پایین آید، در چنین شرایطی اصولگرایان در رقابت های سیاسی پیروز می شوند.

محرمانه کردن جزئیات مذاکرات عاقلانه بود/مردم از امتیازات داده شده آگاه شوند

مطهری درباره محرمانه بودن مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: از نظر من محرمانه کردن جزئیات مذاکرات ایران با غرب کار عاقلانه ای است اما لازم است مردم از امتیازاتی که قرار است به طرف غربی بدهیم، آگاه باشند.

اظهارات مخالفان به تیم مذاکره کننده برای امتیازگیری از غرب کمک می کند

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال آسیب دیدن روند مذاکرات هسته ای ایران با غرب در صورت علنی شدن این امتیازات افزود: به نظر من این نظریه و تفکر درست نیست زیرا در داخل کشور مخالفان و موافقانی وجود دارند و این نشانه آزادی بیان در کشور خواهد بود. همچنین اظهارات مخالفان موجب می شود که کشورهای غربی احساس کنند که طرف ایرانی تحت فشار داخلی است، در نتیجه موقعیت موجود را بهتر درک می کنند، بنابراین به طور حتم در این صورت تیم مذاکره کننده ایرانی بهتر می تواند از طرف غربی امتیاز بگیرد.

نماینده اصولگرای مجلس با اعلام اینکه من در مجموع نسبت به مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ خوشبین هستم، تصریح کرد: ایران در چند سال اخیر در حوزه انرژی هسته ای به دستاوردها و پیشرفت های بسیاری رسیده است، از طرف دیگر در شرایط کنونی ایران تاثیر بسزا و موثری در منطقه دارد و غربی ها برای حل مشکلات و مسائل خاورمیانه به ایران نیاز دارند، از این رو در مجموع وضعیت کنونی زمینه توافق را فراهم کرده است.