به گزارش پارس به نقل از فارس، به نقل از روزنامه « تودی زمان» نوشت: کنگره آمریکا دستور توقف تحویل ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی « پریدیتور» به ترکیه را صادر کرده است.

این اقدام در واکنش به همکاری دستگاه های اطلاعاتی ترکیه و ایران صورت گرفته است. روزنامه « واشنگتن پست» چند روز قبل با انتشار گزارشی مدعی شد دستگاه اطلاعاتی ترکیه سال گذشته اسامی و مشخصات ۱۰ عامل اسرائیل در ایران را به اطلاع تهران رسانده است.

واشنگتن پست گزارش داده است که این اقدام پس از حمله نظامیان اسرائیلی به کشتی فعالان حقوق بشری ترکیه و قطع روابط آنکارا-تل آویو انجام گرفته است. در حمله سال ۲۰۱۰ صهیونیست ها به کشتی مرمره که قصد شکستن حصر غزه را داشت، چندین تبعه ترکه کشته شدند.

به ادعای روزنامه « طرف دیلی» ترکیه، پهپادهای پریدیتور قرار بوده در ماه ژوئن سال گذشته به آنکارا تحویل داده شود، اما نمایندگان کنگره به بهانه همکاری سازمان های اطلاعاتی ایران و ترکیه، از تحویل این هواپیماهای بدون سرنشین جلوگیری کرده اند.

منابع ترکیه ای می گویند هجمه رسانه ای علیه سرویس اطلاعاتی ترکیه پس از آن آغاز شده که این کشور پیشنهادات آمریکا، اروپا و روسیه برای مشارکت در طرح ۴ میلیارد دلاری سامانه دفاع موشکی را رد کرده و با شرکتی چینی که مورد تحریم واشنگتن است، قرارداد بسته است.

دولت ترکیه ادعای روزنامه « واشنگتن پست» را قویا رد کرده و آن را « جنگ روانی» علیه دستگاه اطلاعاتی ترکیه دانسته است.