به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت وگویی مشروح درباره برخی اظهارات و خاطره گویی ها به نقل از امام خمینی (ره) پرداخته است که در ادامه می آید:

فارس: از آقای هاشمی رفسنجانی مطالب و خاطرات مختلفی درباره رابطه با آمریکا در این چند وقت اخیر منتشر شده است، به نظر شما به عنوان مسئول بنیاد تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) در دانشگاه ها، بالاخره امام موافق رابطه با آمریکا بودند یا خیر؟

پاسخ این سؤال تحلیلی مختصر می خواهد، امام (ره) هیچ گاه براساس اسناد قطعی نه خاطرات خصوصی ۲ نفره، موافق رابطه با آمریکا نبودند و مکرر و متعدد مخالفت خود را درباره رابطه با آمریکا بیان کردند ایشان در جلد ۱۹ صحیفه، در صفحه ۷۴ می فرمایند « ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد» از این دست بسیار است.

اگر افرادی صد خاطره از امام نقل کنند مبنی بر مذاکره و رابطه با آمریکا مسموع نیست، البته امام امت به نظر ما در یک صورت رابطه با آمریکا را مجاز می دانستند و آن اینکه ماهیت ابر قدرتی، استکباری و جهان خواری آمریکا عوض شود.

به عنوان مثال امام در جلد ۱۱ صحیفه، در صفحه ۳۶ به همین مطلب اشاره ای می کنند که « اگر کارتر از عرش به فرش آمد با او تفاهم می کنیم» اما مع الاسف آقای هاشمی و دیگران با تقطیع و تحریف اندیشه های امام خمینی (ره) مذاکره با آمریکا را در نزد امام مقبول جلوه می دهند که پذیرفتنی نیست و این رفتار آنها انحراف از خط امام (ره) است.

فارس: درباره شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی و موافقت امام برای حذف پخش آن، نظر حقیقی امام چه بود؟

امام در پیام قطعنامه و در سال ۶۷ یعنی اواخر عمر مبارکشان و زمانی بعد از سالی که این خاطره ها از آن نقل شده می فرمایند « از خدا می خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم» از این رو وقتی امام (ره) در یکی از مهمترین پیام های خود که بی تردید در داخل و خارج رسانه ای می شود مرگ بر آمریکا را با قلم خود ذکر می کنند نمی تواند موافق حذف این شعار باشند البته لازم بود در موضع گیری رسمی موسسه تنظیم به این سند تاریخی مهم در کنار دیگر مسائل اشاره می شد؛ شاید کاری که خود آقای هاشمی در نقد سایت شخصی شان انجام دادند لازم بود و این باعث فاصله گرفتن از منحرفین در این زمینه بشود.

فارس: اخیراً فعالیت های غیر قابل قبولی را از سوی برخی افراد خانواده امام در جهت کم رنگ کردن اصل حجاب و مسائل مربوط به آن را شاهد بودیم حتی یکی از نوه های امام از قول امام جمله ای را نقل کرده اند و یا دیگری بدون حجاب اسلامی در دانشگاهی خارجی به روی صحنه رفت، نظر حضرتعالی چیست؟

قبل از ورود به بحث حجاب لازم است نسبت برخی افراد منسوب به بیت امام و یا اقوام امام با اندیشه های ایشان معلوم شود، سند قطعی امام برای همگان صحیفه است، امام در هیچ جای صحیفه نگفته اند که اقوام من بعد از من روشن کننده راه من هستند بلکه در وصیت نامه حتی نسبت به مرحوم حاج احمد آقا نیز انتساب نگاشتن برخی اعلامیه ها را به ایشان رد کردند، لذا نه خانم اشراقی و نه هیچ کس دیگری از اقوام امام حق این را ندارند که از زبان امام، برای مردمی که حقیقتاً فرزندان روح الله هستند خط مشی مشخص کنند؛ ضمن اینکه در خصوص نوه امام تمام هویت ایشان به انتسابشان به امامی است که در مصاحبه خود این امام را رد می کنند که این محل تامل جدی است.

فارس: در مورد اظهارات اخیر خانم اشراقی در حوزه حجاب چطور؟

ببینید ایشان در مصاحبه با رسانه ای بیگانه انحرافات متعددی از خط اصیل امام (ره) داشته اند که خطرناک است.

اولا نسبت به خود امام در بحث حجاب گفته اند که پدربزرگ من با رنگ سیاه مخالف بوده اند و بعد هم گفته اند که باید انقلاب رنگ ها را به راه انداخت، در هیچ سند تاریخی، مکتوب و غیر آن از امام خمینی (ره) چنین چیزی به دست نیامده است و حتی خاطرات خانم دباغ و پاسخ درباره توصیه امام به پوشیدن چادر به ایشان خلاف مطالب مطروحه است و انقلابی که ایشان بیان کرده اند انقلابی بر خلاف اندیشه و سیره امام راحل است که البته هیچگاه پایگاه اجتماعی نیز نداشته است.

ثانیا ایشان نسبت به مرحوم خانم ثقفی همسر مکرم امام نسبت ناروایی دادند که این نسبت دروغ دادن و خیانت به ایشان است، ایشان را همیشه با پوشش محکم و روبسته چادر مشکی و در خط اسلام ناب محمدی (ص) شناخته ایم و این نوع تحریفات از امام و همسر امام برای توجیه اعمال خود قطعا انحراف و غیر قابل قبول است

ثالثا در مورد بحث تغییر حجاب کارگزاران همان خاطره خانم دباغ که اتفاقا ایشان در آن زمان از کارگزاران زن جمهوری اسلامی بوده اند و امام ایشان را به پوشیدن چادر توصیه می کنند، خلاف نظر خانم اشراقی است.

فارس: در مورد بحث های فرهنگی مطرح شده مثل موسیقی و ماهواره، چقدر مباحث ایشان منطبق با سیره عملی خط امام (ره) است؟

انقلاب امام، انقلاب اخراج طاغوت ها از ایران عزیزمان بود با تمام مظاهرش این خواننده های سخیفی که انسان از بردن نام آنها شرم دارد، اخراج شدگان انقلاب خمینی (ره) هستند و هم خود منحرف هستند و هم منحرف کننده باید بررسی کرد و دید چه شده که خانم اشراقی در میان همه هنرمندان به اخراج شدگان از مسیر انقلاب امام خمینی (ره) علاقه پیدا کرده است.

به نظرم باید ریشه انحراف از خط امام را در بیت امام خشکانید، حتماً حجت الاسلام سیدحسن خمینی وظیفه موضع گیری و جمع جور کردن این اتفاقات خانواده را دارند؛ حتما موسسه امام که وظیفه تبیین این مسائل را دارد که متاسفانه انجام نمی دهند.

- نظر وی درباره اظهارات نتانیاهو که گفته می شود تأیید سخنان وی بوده را چطور تحلیل می فرمایید؟

ببینید این فوق العاده خطرناک است که نوه امام نظر رئیس رژیم صهیونیستی را درباره ایران تایید کند و به نظرم در فضای داخلی آن طور که لازم بود با آن برخورد نشد. اینکه ایشان در آن مصاحبه امام (ره) با عنوان پدربزرگ می خوانند و بعد چنین حرفی را می زنند به نظرم پایان ایشان است و بی تردید غیر قابل قبول.

من یاد برخورد امام با یکی از نوه های خود در محدود کردنشان و منتظری می افتم که امام در واقع به ایشان گفتند دیگر در این زمینه ها ورود نکن، شاید اگر امام امروز بودند به نوه خود توصیه می کردند که دیگر مصاحبه نکند چون در هر مصاحبه ای که ایشان اخیرا انجام داده اند نسبت ناروای جدیدی به امام و خط امام داده اند.