به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یکی ازافسران پلیس درباره گزارشی منفی نوشته شده توسط سوپروایزر ادوارد اسنودن، مقاطعه کار آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: این گزارش نشان دهنده این است که اسنودن بطور پنهان کارهایی انجام می داده است.

سازمان سیا به این مساله مظنون شده بود که اسنودن تلاش می کند تا به فایل های محرمانه کامپیوتری که برای دسترسی به آنها مجوز نداشت، دست پیدا کند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اسنودن در سال ۲۰۰۶ میلادی به استخدام سازمان سیا درآمد و بعدا تحت پوشش وزارت امور خارجه آمریکا در ژنو، سوئیس به فعالیت پرداخت.

اسنودن در ژوئن ۲۰۱۳ به روزنامه گاردین گفت که بسیاری از آنچه که در ژنو دیده واقعا غیرقابل تصور بوده که دولت آمریکا چنین عملکردی دارد و اینکه چه تاثیری بر جهان می گذارد.

وی به این روزنامه انگلیسی گفت: من متوجه شدم که بخشی از آن چیزی هستم که بیش از آنکه خوب باشد ضرری می رساند.

گزارش منفی سوپروایزر اسنودن در سیا ظاهرا به آژانس امنیت ملی آمریکا ارائه نشده؛ جایی که بعدا این افشاگر را استخدام کرد و باعث شد تا وی به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشد و آنها را افشا کند.

اسنودن هم اکنون با پناهندگی موقت یک ساله در روسیه بسر می برد.

بسیاری از فعالان حقوق مدنی در آمریکا و سایر کشورها اسنودن را قهرمان افشاگری می دانند. اما دولت واشنگتن اقدامات وی را مخرب می داند و اعلام کرده رسانه ها این اطلاعات را به گونه ای دیگر بیان کرده اند.