به گزارش پارس ، مهر به نقل از الیوم السابع اظهار داشت: علی زیدان نخست وزیر لیبی شب گذشته در سخنانی خطاب به مردم این کشور اظهار داشت: کسانی هستند که می خواهند لیبی را به سومالی و افغانستان تبدیل کنند و مانع یک دولت قوی در لیبی شوند.

وی با اشاره به عملیات ربودن خود در روز پنجشنبه گفت: من بر این باورم عملیاتی که بیش از ۱۰۰ خودرو حامل سلاح در آن حضور داشتند و مناطق اطراف هتل را بسته و مانع عبور افراد شدند بدون دستور فرماندهی بلندپایه انجام شده باشد. این عملیات نمی توانست به آسانی انجام شود.

زیدان افزود: من با انقلابیون رابطه دارم و بسیاری از آنها در نهادهای دولت و وزارتخانه ها حضور دارند، ما با انقلابیونی که به قانون احترام می گذارند تعامل داریم. دولت آماده کناره گیری است اما این مسئله از طریق راههای قانونی و مشروع انجام خواهد شد.

نخست وزیر لیبی خاطرنشان کرد: آدم ربایان دولت را به بازداشت ابوانس اللیبی متهم کردند. ما از این موضوع اطلاعی نداشتیم، اما حمله به شهروندان لیبی را محکوم می کنیم و معتقدیم محاکمه لیبیایی ها باید در داخل کشور انجام شود.

گفتنی است یگان های ویژه آمریکا اخیرا ابوانس اللیبی را که گفته می شود یکی از رهبران القاعده است، در طرابلس بازداشت کردند. وی به دست داشتن در حملات علیه سفارتخانه های آمریکا در شرق آفریقا در سال ۱۹۹۸ متهم هستند. افراد مسلح روز پنجشنبه با یورش به هتل محل اقامت علی زیدان نخست وزیر لیبی در طرابلس وی را برای ساعاتی ربودند.