به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جیمی کارتر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه با آسوشیتدپرس ارزیابی خود از چالش های کنونی در اقتصاد مردم آمریکا را عنوان داشت.

کارتر و همسرش قرار است به زودی به چهار شهر دیگر نیز سفر کنند تا سه دهه همکاری با موسسه غیرانتفاعی بین المللی که مسکن های قابل خرید را در اختیار افراد جامعه قرار می دهد، گرامی دارند.

وی در این خصوص تصریح کرد که رکود اقتصادی اخیر نشان داد که حتی خانواده هایی که در مناطق خوب اما گران زندگی می کنند نیز امنیت اقتصادی ندارند.

کارتر با انتقاد از سیاست های دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکا عنوان کرد که در هشت سال اخیر، شرایط به گونه ای تغییر کرده است که در یکی از غنی ترین بخش های جهان، افراد باید خوش شانس باشند تا از خود خانه داشته باشند.

کارتر افزود: در شرایط نیاز مبرم مردم آمریکا به مسکن، دولت فدرال در این زمینه کمتر سرمایه گذاری می کند.

از نظر کارتر فاصله افراد فقیر و ثروتمند در آمریکا افزایش قابل توجهی نسبت به زمان شروع ریاست جمهوری او دارد.

به گفته کارتر این شرایط کیفیت زندگی همه آمریکایی ها به جز گروهی اندک را کاهش داده و اعتبار این کشور به عنوان یک ابرقدرت جهانی را به خطر انداخته است.

کارتر در این شرایط خواستار تساوی مالیات، توجه به قشر متوسط، تهیه بودجه برای حمایت به افراد نیازمند و اقداماتی این چنینی شد تا بدون توجه به درآمد افراد، اوضاع بهبود یابد.