به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار اسکندر مومنی در سفر به استان گیلان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به بارش باران و برف در برخی استان های کشور گفت: با توجه به اینکه هنوز هم بارش ها در برخی استان های کشور ادامه دارد، تا این لحظه طرح زمستانی ما تمام نشده است.

وی با اشاره به بازگشت برخی از مسافران گفت: با توجه به اتمام تعطیلات رسمی، از روز گذشته تعداد زیادی از هم وطنان ما در حال بازگشت از سفر هستند و عده ای دیگر نیز آماده حرکت هستند.

سردار مومنی تصریح کرد: موج اول سفرها طی دو، سه روز آینده به پایان می رسد و پس از آن موج دوم سفرهای نوروزی آغاز می شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر آمادگی همه دستگاه ها برای خدمت رسانی به مردم در موج دوم سفرهای نوروزی گفت: امروز در بازدیدی که از دستگاه های فعال در استان گیلان داشتم خوشبختانه همه این دستگاه ها از آمادگی صد در صدی برخوردار بودند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش ۳ درصدی میانگین سرعت در جاده های کشور گفت: امسال سرعت متوسط در جاده های کشور از ۸۳ کیلومتر به ۸۰ کیلومتر رسید، ضمن اینکه سوانح و حوادث جادهای هم ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار، رابطه معناداری میان سرعت و سوانح وجود دارد به طوری که هر یک کیلومتر کاهش سرعت، ۳ تا ۴ درصد حوادث را کم می کند.

وی تصریح کرد: مهمترین نکته مدیریت سفر از سوی مردم است، ضمن اینکه هموطنان ما باید در سفر صبر و گذشت داشته باشند و جاده را برای خود ندانند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان با اشاره به اینکه مردم باید اطلاعات مربوط به آب و هوا و وضعیت راه ها را از رسانه ها پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: ۴۶ درصد از تصادفات ما مربوط به واژگونی خودروها بود که با اطلاع رسانی رسانه ها این رقم به ۳۹ درصد رسید، یعنی ما با اطلاع رسانی ۷ درصد از واژگونی خودروها را کم کردیم.