به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پس از بازگشت به کشورمان از سفر نیویورک، عصر روز یکشنبه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفت و گزارش به نمایندگان مجلس درباره این سفر ارائه کرد.

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات این جلسه گفت: ظریف در این جلسه اشاره ای به بیانات رهبر انقلاب درباره نابجا بودن برخی اقدامات در آمریکا کرد و گفت که از نظر ما مکالمه تلفنی رئیس جمهور با اوباما جزو آن مصادیق نابجا بودن مدنظر رهبر انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: وزیر امور خارجه در این جلسه به نمایندگان گفت که آمریکایی ها باید قدم های زیادی برمی داشتند و بعد ما به تلفن آنها پاسخ می دادیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: آقای ظریف این مکالمه را به عنوان یکی از مصادیق اصلی نابجا بودن معرفی کرد.

حقیقت پور در ادامه تشریح سخنان وزیر خارجه در نشست کمیسیون متبوعش گفت: در مورد دیدار با جان کری هم با توجه به اینکه قبل از آقای ظریف، سعید جلیلی هم با آمریکایی ها مذاکره کرده بود، نظر وزیر امور خارجه این بود که نباید این گفت وگو طولانی شده و این طولانی شدن مذاکره با وزیر امور خارجه آمریکا را هم جزو مصادیق اقدامات نابجایی دانست که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده بودند.