به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه الوفد: حمدین صباحی بینانگذار حزب" جریان مردمی" مصر در واکنش به دخالت های ترکیه در امور مصر گفت: ترکیه گمان می کند که در منطقه نقش رهبری را ایفاء می کند و می تواند امت عربی را از مرکز آن اداره کند چه بسا این کشور رؤیاهای قدیمی خود مبنی بر خلافت بر امت اسلامی را در سر می پروارند که این امری نادرست است. صباحی همچنین ترکیه را عامل ایجاد جنگ داخلی در سوریه دانست.

به گفته صباحب مصر در حال عبور از یک مرحله انتقالی دشوار است اما به یاری خداوند می تواند از این مرحله عبور کند. وی با اشاره به این نکته که برای ژنرال السیسی فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور بهتر این است که در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندید نشود وی را شبیه عبد الناصر خواند.

صباحی در گفتگو با شبکه" المیادین" ضمن تاکید بر ضرورت دفاع ارتش از مردم و عدم دخالت نیروهای مسلح در سیاست افزود ارتش به وظیفه ملی خود عمل کرده است. وی با اشاره به لزوم معرفی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توسط گروه های انقلابی و توافق بر آن اذعان داشت السیسی باید به عنوان یک قهرمان ملی در جایگاه خود باقی بماند و وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری نشود.

کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: اگر السیسی تصمیمی مبنی بر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بگیرد از حمایت های مردمی بسیار وسیعی برخوردار خواهد بود اما وی تا این لحظه تاکید کرده است که در این انتخابات کاندید نخواهد شد این در حالی است که سیسی با فشارهای مردمی مبنی بر قبول کاندیداتوری در انتخابات روبرو است که لبیک یا عدم لبیک به دعوت مردم به تصمیم خود او بستگی دارد.

صباحی همچنین از دولت قطر خواست تا از مردم مصر عذرخواهی کند چرا که قطر مرتکب اشتباهات زیادی در حق مردم مصر شده است.