به گزارش پارس به نقل از مشرق، مقایسه تغییرات مدیریتی در سطح دستگاه های مختلف دولتی، نشان می دهد نهاد ریاست جمهوری (با احتساب آن دسته از معاونت های رئیس جمهور که جزو مجموعه نهاد محسوب می شوند) با بیشترین تعداد عزل و نصب مواجه بوده است.
اولین انتصاب دولت یازدهم که ساعاتی پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور صورت گرفت، انتصاب محمد نهاوندیان به ریاست دفتر روحانی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بود که به عنوان اولین تغییر در نهاد ریاست جمهوری هم محسوب می شود.
از آن پس تاکنون که حدود دو ماه می گذرد نزدیک به ۷۰ عزل و نصب در مجموعه دستگاه های مرتبط با نهاد ریاست جمهوری در سطوح مدیریتی رخ داده است.
برکناری بسیاری از مدیران ستادی نهاد ریاست جمهوری این سوال را ایجاد کرده که آیا هیچ یک از این مدیران، فاقد کفایت لازم برای تداوم خدمت نبودند و آیا مدیران جدید از تجربه و تخصص برتری نسبت به قبلی ها برخوردارند؟ پاسخ این سوالات با توجه به مواردی همچون انتصاب همزمان خواهرزاده آقای روحانی به سه منصب مهم در نهاد ریاست جمهوری یا انتصاب اکبر ترکان به بیش از ۵ منصب در داخل نهاد و چند پست دیگر در خارج از نهاد، روشن می شود.
به گزارش پارس به نقل از مشرق، همچنین ۶۱ جابه جایی در میان مدیران مختلف وزارت نفت و ۵۲ انتصاب جدید در وزارت بهداشت، ۳۸ جابه جایی در سطح مدیران وزارت اقتصاد، ۲۹ عزل و نصب در وزارت صنایع و بالغ بر ۲۰ تغییر مدیران در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفته است.
در همین حال خبرگزاری تسنیم از دست کم ۴۶۰ برکناری و انتصاب جدید در سطوح مختلف مدیران دستگاه های مختلف خبر داد. این در حالی است که هر یک از مدیران جدید معمولاً خود دهها مدیر رده پایین تر را تغییر می دهند.
هنوز ۳ ماه از سخنان رئیس جمهور در جمع خبرنگاران رسانه ها نگذشته که در پاسخ به اعتراض یک خبرنگار درباره برکناری مدیران قبلی گفت من با کلید آمده ام و نه داس.
بعدها مدیر مسئول کیهان در این باره به طنز نوشت ظاهرا کلید مورد نظر رئیس جمهور سوئیچ بولدوزر بوده است!