به گزارش پارس ، خبرنگار شبکه العالم در دمشق گزارش داد، جبهه مردمی برای تغییر و آزادی متشکل از شماری از احزاب مخالف سوری از جمله حزب" اراده مردمی" و حزب" قومی سوری اجتماعی" است. دومین کنگره این جبهه با شعار" گفت وگو- راه حل سیاسی- آشتی ملی" با حضور شخصیت های دولتی، وزرا، احزاب سیاسی مخالف، سفرای ۱۲ کشور و نمایندگانی از کشورهای عربی و غربی در دمشق برگزار شد.

" علی حیدر" وزیر آشتی ملی سوریه به خبرنگار العالم، گفت: ما با آنهایی که به دنبال" تکه تکه کردن قالب پنیر" هستند تفاوت داریم، و در هر نشست خارجی از جمله کنفرانس ژنو به شرطی حضور خواهیم یافت که تنها تماشاگر نباشیم.

این جبهه از شرکت در اجلاس ژنو ۲ بدون هرگونه پیش شرطی و به عنوان تنها راه جلوگیری از دخالت خارجی در سوریه و آغاز فرایندی سیاسی برای برگزاری گفت و گو و آشتی ملی حمایت کرده است.

نمایندگان روسیه در این اجلاس بر ضرورت دستیابی به راه حل های سیاسی بدون دیکته امور از خارج از سوریه، ساختار سازی دوباره دولت این کشور به جای نابودی آن تاکید و از دخالت شورای امنیت سازمان ملل در تغییر دادن نظام های حاکم بر برخی از کشورها انتقاد کرد.

" ولادیمیر جیتوف" از مسئولان سفارت روسیه در سوریه گفت: ما استفاده از شورای امنیت به عنوان چتری سیاسی برای تغییر نظام های حاکم بر کشورها تحت هرگونه شعار زیبایی را نمی پذیریم و سوریه اکنون بیش از هر وقت دیگری به تقویت روند سیاسی نیاز دارد.

محمد رضا شیبانی سفیر ایران در سوریه نیز که در این اجلاس شرکت کرده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز بحران بر ضرورت راه حل سیاسی با استناد به نقش مهم گفتگو بین اقشار مختلف ملت سوریه و عدم دخالت خارجی در امور این کشور تاکید کرده است.