به گزارش پارس به نقل از فارس، سید سعید حیدری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز یکشنبه خود در صحن علنی مجلس با اشاره به مسائل اخیر پیش آمده در سیاست خارجی کشور گفت: آنچه در نیویورک رخ داد حاصل مقاومت چندین ساله مردم ایران در برابر غرب بود و باید از روحانی و هیئت همراه به دلیل دفاع از اصول بر طبق اصل نرمش قهرمانانه تشکر کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون وحدت در سیاست خارجی و مسائل کلان از مهمترین نیازهای امروز کشور است، اظهار داشت: موضوع برخورد و شیوه مذاکره با آمریکا باید فراتر از اختلاف ها ادامه پیدا کند و راهبرد جمهوری اسلامی در این زمینه ادامه یابد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس احقاق حقوق هسته ای، توافق با غرب در راستای کاهش تحریم ها و همچنین ایجاد رابطه مستحکم با آژانس بین المللی انرژی اتمی را سه ضلع مثلث مواجهه ایران با غرب خواند.

این نماینده مجلس به اذعان اوباما به فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرمت تسلیحات اتمی اشاره و تصریح کرد: این حرف رئیس جمهور آمریکا یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و نشان می دهد که در عصر قدرت فقط با نگرش دین می توان مسائل را حل کرد.

حیدری با بیان اینکه دولت گام اول را خوب برداشته است، افزود: در این راستا باید گام دوم در راستای کاهش تحریم ها و برداشته شدن نگاه های ظالمانه ادامه یابد.

وی تعیین زمان بندی مشخص برای به نتیجه رسیدن مذاکرات را موضوع مهم دیگر خواند و افزود: در کنار این مسئله اذعان اوباما به حق هسته ای ایران بسیار مهم است؛ این اذعان ثمره رشادت های دانشمندان شهید هسته ای و راهنمایی های رهبر انقلاب بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تنوع دیدگاه ها در رابطه با آمریکا را موضوعی طبیعی دانست و تصریح کرد: این مسئله به دلیل رابطه پر فراز و نشیب ایران و آمریکا در طی ۳۴ سال گذشته رخ داده ولی هم اکنون موضوع مهم وحدت در برخورد با دیگر کشورها است.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه قانون راهکارهای نقد دولت را مشخص کرده اظهار داشت: روحانی تلاش کرده اهداف سیاست خارجی را با نگرشی اصولگرایانه تبیین کند و نباید با برخوردهای رادیکالی موضع دولت را تضعیف کرد.

حیدری اذعان اوباما بر کشتار مردم ایران با تسلیحات هسته ای در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را مسئله مهمی خواند و ادامه داد: این بزرگترین فرصت برای احقاق حقوق جانبازان و شهدای شیمیایی و قانونی است که چندی پیش توسط مجلس به تصویب رسیده اما اجرایی نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه به حمایت های شیمیایی شرکت های اروپایی از صدام اشاره و اضافه کرد: اقدام این شرکت ها در مواردی برخلاف قوانین کشورشان و توافقات بین المللی است و امیدواریم دولت در تنظیم اسناد حقوق پایمال شده ملت تسریع کند.